پایگاه خبری وب زوم
شنبه 8 اردیبهشت 1403
کد خبر: 16665
پ

بازار گرم بیت‌کوین در آسیا

عرضه بیت‌کوین ایالات‌متحده بیش از ۱۰ درصد کاهش یافته است، اما بازارهای آسیایی پذیرای آن شدند.

اغلب مدیران اجرایی صنعت رمزارزها هشدار می‌دهند که ایالات‌متحده به‌ طور قابل توجهی کنترل خود را بر دارایی‌های دیجیتال بیت‌کوین (BTC) از دست می‌دهد، اگر چه فضای سرمایه‌گذاری بسیار امن‌تر می‌تواند باعث چرخش این روند شود.

داده‌های جدید شرکت تحلیل زنجیره‌ای گلس‌نود نشان می‌دهد که بازار نزولی ۲۰۲۲ بر بازار ایالات‌متحده بیش از سایر حوزه‌های قضایی از نظر رشد و پذیرش تاثیر گذاشته و از اواسط سال ۲۰۲۲، میزان بیت‌کوین معامله شده توسط شرکت‌های آمریکایی ۱۱ درصد کاهش یافته است.

واگرایی واضح در تغییر عرضه سال به سال بیت‌کوین بر اساس مناطق جغرافیایی قابل مشاهده است. محققان گلس‌نود خاطرنشان کردند: تسلط شدید شرکت‌های ایالات‌متحده در سال‌های ۲۰۲۱-۲۰۲۰ به وضوح معکوس شده و سلطه عرضه ایالات‌متحده از اواسط سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۱ درصد کاهش یافته است.

بازار آسیا در طول سال ۲۰۲۲ افزایش ۹.۹ درصدی را ثبت کرد اما همچنان از سطوح بالای ایالات‌متحده در ژانویه ۲۰۲۱ عقب است.

بازارهای اروپایی در سال گذشته نسبتا خنثی بوده‌اند، در حالی که افزایش قابل توجهی در تسلط بر عرضه در ساعات معاملات آسیایی قابل مشاهده است.

اروپا پس از شروع تدوین مقررات بازارهای دارایی رمزنگاری (MiCA) به نقطه جذابی در هدایت سرمایه‌گذاری‌های ارزهای دیجیتال تبدیل شده است. این مقررات به دنبال یکسان سازی مقررات ارزهای دیجیتال در سراسر حوزه قضایی و عدم قطعیت روشن در میان سایر موارد در منطقه است. بسیاری از مفسران تدوین مقررات بازارهای دارایی رمزنگاری را «نقطه عطف» در مقررات ارزهای دیجیتال می‌دانند و اروپا را در مرکز پذیرش دارایی‌های دیجیتال قرار می‌دهند.

تعدادی از مدیران ارزهای دیجیتال ایالات‌متحده به دنبال رویکرد اجرایی کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) وضعیت این بخش را مورد انتقاد قرار داده‌اند. در سال جاری، قانونگذاران جمهوریخواه، گری گنسلر، رئیس کمیسیون را به دلیل موضع خصمانه علیه دارایی‌های دیجیتال مورد انتقاد قرار دادند.

در یک جلسه استماع در کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان در ماه آوریل، قانونگذاران گنسلر را به دلیل عدم شفافیت در این بخش به شدت مورد انتقاد قرار دادند و نماینده تام اِمر  را متهم به هدایت سرمایه‌گذاری‌ها به چین کردند. وی گفت: «شما شرکت‌های نوپا را به دست حزب کمونیست چین سوق می‌دهید».

طبق گزارش‌ها، چین در حال برنامه‌ریزی برای تجدیدنظر در موضع سخت‌گیرانه خود برای دارایی‌های دیجیتال است زیرا هنگ‌کنگ به صرافی‌ها اجازه ارائه خدمات تجاری را داده است. فشار مجدد در میان صرافی‌های بازار آسیا نیز به علاقه بیشتر به وب ۳ و بیت‌کوین اشاره دارد.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱.۰۷ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۷۴ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۴۸.۱۱ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۰۴ درصد افزایش داشته است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۲۳.۵۵ میلیارد دلار است که ۲۶.۴۷ درصد کاهش  داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۱.۵۳ میلیارد دلار است که ۶.۴۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۲۱.۸۱ میلیارد دلار است که ۹۲.۶۰ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۰۶:۴۹ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۲۶ هزار و ۴۸۸.۱۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۸۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۸۱ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۱۷۲۶.۴۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۴۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۳۶ درصد کاهش

۳- تتر

قیمت: ۰.۹۹۹۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۸ درصد کاهش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۲۴۵.۲۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۰۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۳.۵۰ درصد افزایش

۵- یو اس دی کوین

قیمت: ۰.۹۹۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۰ درصد کاهش

۶-  ریپل

قیمت: ۰.۴۸۱۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۱۸ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۵.۱۶ درصد کاهش

۷-  کاردانو

قیمت: ۰.۲۶۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۷۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۹۷ درصد افزایش

۸ - دوج کوین

قیمت: ۰.۰۶۱۸۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۳۱  درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۵۵ درصد افزایش

۹-  سولانا

قیمت: ۱۵.۵۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۵۸ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۱۶ درصد کاهش

۱۰ - پولکا دوت

قیمت: ۴.۵۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۱۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۵۵  درصد افزایش

منبع: ایسنا

ارسال دیدگاه