پایگاه خبری وب زوم
شنبه 8 اردیبهشت 1403
کد خبر: 16722
پ

هند؛ داراری بزرگترین بازار تلفن‌های هوشمند جهان در آینده

هند با کمک اپل که بخشی از تولید آیفون را از چین به این کشور منتقل کرده است، به زودی به بزرگترین بازار تلفن هوشمند دنیا تبدیل می‌شود.

هند با بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر جمعیت، یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان است. این موقعیت، هند را به بازار بسیار جذابی برای شرکت‌هایی تبدیل می‌کند که به دنبال فروش و تولید محصولاتشان هستند. اپل که بر این موقعیت واقف بوده، چندی قبل، بخشی از تولید خود را از چین، به هند منتقل کرد.

به گزارش سیتنا، صادرات تلفن هوشمند هند در سال میلادی گذشته، تقریبا دو برابر شد و از ۵.۴ میلیارد دلار، به ۱۰.۹ میلیارد دلار افزایش پیدا کرد. این رشد قابل ملاحظه تحت تاثیر اپل بوده است. اگرچه هند در تولید آیفون، تنها هفت درصد سهم دارد، این شرکت آمریکایی در حدود نیمی از صادرات تلفن هوشمند هند در سال مالی ۲۰۲۳-۲۰۲۲ سهم داشت.

اپل در سال ۲۰۲۲، تولید آیفون در هند را در کارخانه فاکسکان آغاز کرد. این یک گام بزرگ برای اپل و نشانه‌ای از اعتماد این شرکت به بازار هند است. اپل قصد دارد در آینده حضور تولیدی خود در هند را گسترش دهد و این اقدام به منزله رشد بیشتر صادرات تلفن هوشمند هند خواهد بود.

هند اکنون دومین بازار بزرگ تلفن‌های هوشمند در دنیا است و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۵، به بزرگترین بازار تلفن‌های هوشمند جهان تبدیل شود. با این حال، رشد صادرات تلفن‌های هوشمند چالش‌هایی را برای دولت هند به همراه دارد.

دولت باید اطمینان حاصل کند که کشور زیرساخت‌های لازم برای حمایت از رشد صنعت تلفن‌ هوشمند را دارد. این موضوع شامل مواردی مانند برق مطمئن، جاده‌های خوب و نیروی کار ماهر است. دولت هند همچنین باید تضمین کند که بازار هند به روی رقابت، باز است و هیچ مانعی برای ورود بازیگران جدید وجود ندارد.

کلید واژه : هند تلفن هوشمند اپل
ارسال دیدگاه