پایگاه خبری وب زوم
شنبه 29 اردیبهشت 1403
کد خبر: 16988
پ

رگولاتور آمریکا آمازون را جریمه کرد

آمازون به دلیل رعایت نکردن وضعیت شرایط کار و ایمنی کارگران انبار خود دوباره توسط قانونگذاران ایالات متحده جریمه شد.

رگولاتور ایمنی محل کار آمریکا گفت شرکت آمازون کارگران یکی از انبارهای بزرگ خود را با اعمال فشار و عدم ارائه مراقبت های پزشکی مناسب در معرض شرایط خطرناکی قرار داده است.

به گزارش فارس و به نقل از رویترز اداره ایمنی و بهداشت شغلی گفت کارگران در انبار نیوجرسی، استرس بدنی داشتند که باعث اختلالات عضلانی و آسیب به گردن و کمر آنها می شد.

این اداره مبلغ 15هزار و625 دلار جریمه را توصیه کرده است که حداکثر جریمه مجاز در ایالات متحده است و آمازون 15 روز فرصت دارد تا جریمه را پرداخت کند یا به هیئت بازبینی اعتراض کند.

اداره ایمنی و بهداشت شغلی پیش از این نیز حدود 150هزار دلار جریمه به دلیل ایجاد شرایط خطرناک یا صدمات ناشی از کار در چندین انبار دیگر آمازون وضع کرده است.

اکنون یک گروه مدافع کارگران، گفت که شکایتی را به نمایندگی از کارکنان یک انبار آمازون در نزدیکی سنت لوئیس، میسوری ارسال کرده است. آنها گفتند این شرکت شرایط کاری بیش از حد و ناایمن را اعمال می کند و کارکنان پزشکی داخلی آمازون با آنها بدرفتاری می کنند.

آمازون در بیانیه‌ای که توسط سخنگوی آن ارائه شد، گفت که ایمنی کارگران را جدی می‌گیرد و قصد دارد به مورد ارائه شده توسط اداره ایمنی و بهداشت شغلی اعتراض کند.

این شرکت در رابطه با شکایت ارائه شده در میسوری گفت که میزان آسیب در انبار میسوری کمتر از میانگین صنعت است و از سال 2019 بیش از 55 درصد بهتر شده است.

آمازون گفت: «اکثریت قریب به اتفاق کارگران این مرکز در نظرسنجی های ناشناس می گویند که در محل کار احساس امنیت می کنند و معتقدند مدیران آنها همیشه به دنبال راه هایی برای افزایش ایمنی هستند.»

منتقدان آمازون مدت‌ها است که می گویند این شرکت از طریق الزام کارگران به کار ناامن و بدون وقفه سود را به جای ایمنی در اولویت قرار می دهد.

ارسال دیدگاه