پایگاه خبری وب زوم
شنبه 15 اردیبهشت 1403
کد خبر: 17119
پ

اپراتور اماراتی به نقطه عطفی در اجرای فناوری 5G دست یافت

اپراتور du امارات در تعامل با شرکت ارتباطات یکپارچه این کشور (EITC)، اعلام کرد که طرح تجمیع فناوری‌های چند اپراتور در شبکه بی‌سیم تجاری را آغاز کرده است.

اتاق بازرگانی دبی، یکی از سه اتاقی که تحت نظر اتاق‌های دبی فعالیت می‌کند، اخیراً جلسه‌ای مجازی ترتیب داد که اعضای گروه تجاری مهدکودک را با نمایندگان شهرداری دبی گرد هم آورد تا فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی این بخش را بررسی کنند. این جلسه آنلاین سازنده به عنوان بخشی از تلاش مداوم اتاق برای افزایش رقابت مهدکودک ها در امارت به عنوان پلی بین بخش های دولتی و خصوصی برگزار شد.

به گزارش سیتنا، محمدعلی راشد لوته، رئیس و مدیر عامل اتاق‌های دبی، در این باره اظهار داشت: مهد کودک‌ها به‌عنوان پایه‌ی آموزش کودکان ما، بخش مهمی از جامعه امروزی را نشان می‌دهند و نقشی حیاتی در شکل‌دهی به آینده دارند. ما خوشحالیم که ذینفعان کلیدی را در این جلسه گرد هم آورده ایم تا در مورد راه‌های تقویت اکوسیستم مهد کودک و بهبود عملکرد این بخش بحث کنیم. اتاق‌های دبی همچنان متعهد به ارائه بستری برای گفت‌وگوی متقابل سازنده بین بخش خصوصی و نهادهای دولتی است که ما را قادر می‌سازد راه‌هایی را برای استفاده از فرصت‌ها و غلبه بر چالش‌های پیش روی بخش‌های مختلف اقتصادی کشف کنیم.

پیشنهادات ارائه شده توسط گروه بازرگانی در این جلسه شامل تدوین دستورالعمل جامع و مقررات یکپارچه برای انواع مهدکودک ها، شروع مشاوره با مهدکودک ها قبل از تدوین مقررات یا قوانین جدید و بررسی الزامات پارکینگ برای مهدکودک ها بود.

اتاق بازرگانی دبی با تسهیل گفتگوی شفاف دو طرفه بین نهادهای دولتی و بخش خصوصی، نقش مهمی در حمایت از گروه‌های تجاری ایفا می‌کند. گروه‌های تجاری در توصیه به تغییرات سیاست برای بهبود رقابت‌پذیری و جذابیت یک بخش و در عین حال ترویج بهترین شیوه‌های بین المللی و حمایت از رشد اقتصادی نقش اساسی دارد.

du به نقطه عطف بزرگی در اجرای فناوری نسل بعدی 5G دست یافت

شرکت du، در تعامل با شرکت ارتباطات یکپارچه امارات (EITC)، اعلام کرد طرح تجمیع فناوری‌های چند اپراتور در شبکه بی‌سیم تجاری خود آغاز کرده است. نوآوری جدید شامل تجمیع سه اپراتور 100 مگاهرتزی در باند C و باند 2.6 گیگاهرتزی می‌باشد. تجمیع اپراتورها به این معنی است که شبکه می‌تواند سه برابر سرعت داده نسبت به آنچه در حال حاضر در دسترس کاربران در امارات است، خدمات ارائه دهد. ستون اصلی تجمیع چند حامل خدمات بی سیم Home خواهد بود، سرویسی که توسط du در سال2021 به بازار امارات معرفی شد و فوراً به محبوبیت رسید و در مدت کوتاهی هزاران کاربر را به خود جذب کرد.

سلیم آل بلوشی، مدیر ارشد فناوری du در این باره گفت: du از زمان آغاز به کار، اهمیت بسیار زیادی برای بهبود مستمر تجربه کاربر قائل بوده و در مورد تقاضای اتصال مشترکین امارات متحده عربی جلوتر از زمان در نظر گرفته شده بوده و پیش‌بینی می‌کنیم در آینده نزدیک، میانگین پهنای باند تقاضای کاربران چندین برابر افزایش یابد. تجمیع چند اپراتور یک راه اثبات شده برای افزایش حداکثر و متوسط توان عملیاتی شبکه‌های بی سیم است و بنابراین ما این مسیر را آغاز کردیم. این تحول تعهد تزلزل ناپذیر ما نسبت به برنامه امارات متحده برای امکان استفاده بیشتر از فناوری و نوآوری در هر بخش از زندگی ما در کشور را نشان می دهد.

توضیح اینکه du اولین اپراتور در امارات متحده عربی بود که خدمات بی سیم خانگی مبتنی بر 4G و خدمات بی سیم خانگی مبتنی بر 5G را معرفی کرد. با این رویداد، du همچنین به زودی خدمات بی سیم پیشرفته 5G خانگی با 3CC را ارائه می دهد. سرویسی که قادر به پشتیبانی از موارد استفاده آینده‌نگر مانند هوش مصنوعی، متاورس، بازی‌های واقعیت گسترده (XR) و جلسات (XR) است که انتظار می‌رود به دلیل اطلاعیه‌های اخیر توسط برخی از اکوسیستم‌های فناوری محبوب، ظرف 12 ماه آینده گسترده شوند.

گسترش استارت‌آپ خودروهای الکتریکی پایدار آمریکای لاتین توسط اتاق بین‌المللی دبی

دبی، 14 آگوست 2023 (WAM) - اتاق بین المللی دبی، یکی از سه اتاقی که زیر نظر اتاق های دبی فعالیت می‌کند، نقشی کلیدی در رسیدن به یک موفقیت تجاری بین المللی دیگر ایفا کرده است. دفاتر نمایندگی اتاق‌ها در آمریکای لاتین (LATAM) از طریق ONE MOTO - یک شرکت مستقر در دبی که هدف آن حل پایدار مشکلات لجستیکی از طریق طیف وسیعی از وسایل نقلیه الکتریکی نوآورانه (EVs) است به چندین بازار در سراسر منطقه کمک کرده است. این اتاق با موفقیت بین ONE MOTO و Santiago Motors در شیلی ارتباط برقرار کرده تا معامله فروش سراسری جدیدی را برای استارت آپ جاه طلب امارات متحده عربی ایجاد کند که باعث می‌شود شرکت خودروسازی شیلیایی خودروهای الکتریکی ONE MOTO را در شبکه سراسری ملی خود بفروشد.

این اتاق اکنون از برنامه‌های شرکت برای گسترش به هفت بازار دیگر LATAM حمایت می‌کند. ONE MOTO قصد دارد مونتاژ و تولید خود را در آرژانتین، برزیل و مکزیک راه اندازی کند و در مسیر تضمین اولین شریک مونتاژی تا سه ماهه چهارم امسال و افتتاح دفتر مرکزی منطقه ای در اوایل سال 2024 می‌باشد.

محمدعلی راشد لوته، رئیس و مدیر عامل اتاق‌های دبی، در این باره اظهار داشت: خوشحالیم که از طریق خدمات خود به این شرکت پایدار و پیشرفته برای دسترسی به بازارهای جدید کمک می‌کنیم. اتاق بین المللی دبی متعهد به شناسایی فرصت های جدید در بازارهای اولویت دار در سراسر جهان است که دارای پتانسیل قوی برای مشاغل در دبی می‌باشند. فعالیت ما در آمریکای لاتین بر اهمیت این منطقه پویا تأکید می‌کند و ما مشتاقانه منتظریم تا به استفاده از فرصت‌های بدیهی موجود برای منافع متقابل همه سهامداران ادامه دهیم.»

توضیح اینکه کارآفرین سریالی، آدام ریدوی، ONE MOTO را در DIFC، دبی راه اندازی کرد تا به کربن زدایی و تحرک در بخش تجاری و شخصی کمک کند. این شرکت در بریتانیا، بحرین، اردن، سریلانکا، شیلی، عراق، نپال، اتیوپی جای پای خود را به دست آورده و اکنون در تلاش است تا فروش خود را بیشتر کند. بنیانگذار ONE MOTO، آدام ریدوی گفت: بزرگترین دارایی ما در زرادخانه پشتیبانی اتاق های دبی بوده است. زمان ارائه شده، همراه با تشویق های تزلزل ناپذیر و راهنمایی‌های متخصص، ما را قادر می سازد تا در عرض تنها دو سال از عملیات، فعالیت خود را به پنج قاره و 12 قلمرو گسترش دهیم. قرارداد جدید ما با شیلی ارزش فوق‌العاده‌ای را برای امارات در داخل کشور ایجاد می‌کند و از توافق تجارت آزاد منعقد شده بین دو کشور استفاده می‌کند و در عین حال امارات را برای تولید و نوآوری خودرو در صحنه جهانی قرار می‌دهد.

توضیح اینکه ONE MOTO اخیراً 40 میلیون دلار در بازار داخلی امارات متحده عربی تأمین مالی کرده تا به کمک مالی به کربن زدایی خودروها در سراسر کشور کمک کند. این شرکت قادر است تا سال آینده 10000 وسیله نقلیه را در امارات مستقر کند.

تا به امروز، این شرکت در 21 منطقه، 10 کشور و پنج قاره، با 26 کشور دیگر حضور داشته است. در سال 2022، ONE MOTO اولین مرکز حرکت هوشمند و نوآوری در منطقه را با همکاری موسسه فناوری روچستر در دبی راه اندازی کرد. این آکادمی تحقیق و توسعه در سطح جهانی منجر به طراحی و توسعه سه خودروی الکتریکی‌هایپر ماژولار جدید شده که قرار است تا سه ماهه چهارم امسال در امارات متحده عربی ساخته شوند.

اتاق های بین المللی دبی در حال حاضر دارای چهار دفتر نمایندگی بین المللی در آمریکای لاتین است. این شبکه به دنبال راه‌اندازی طرح «دبی گلوبال» توسط شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر امارات متحده عربی و حاکم دبی، به رشد خود ادامه می‌دهد که هدف آن ایجاد 50 دفتر نمایندگی برای دبی در پنج قاره تا سال 2030 می‌باشد. طرح دبی گلوبال با حمایت شرکای استراتژیک بخش دولتی و خصوصی، در مسیر دستیابی به هدف امارات برای افزایش تجارت بین‌المللی غیرنفتی از 1.4 تریلیون درهم به 2 تریلیون درهم تا سال 2026 است.

اجاره خانه در دبی و اولین نشانه‌های ثبات پس از سه سال افزایش مداوم

معاملات اجاره ای اخیر نشان می دهد که صاحبخانه‌ها مایل به کاهش نرخ های درخواستی خود هستند. عرضه خانه‌های جدید در برخی از مناطق مسکونی محبوب دبی در حال افزایش است. این تاثیری در کاهش سرعت افزایش اجاره بها داشته است. مطمئناً، قراردادهای اجاره جدید و همچنین تمدید با نرخ اجاره بالاتر انجام می‌شود، اما صاحبخانه‌های بیشتری اکنون قیمت های درخواستی خود را دریافت نمی‌کنند و مایل به مذاکره در مورد قرارداد اجاره با مبلغ کمتر می‌باشند.

این روند در معاملات اخیر لیزینگ و در میان جوامع و مکان‌های مسکونی محبوب در دبی با قدرت بیشتری ظاهر می‌شود. اگر این روند تا چهار ماه پایانی سال 2023 ادامه یابد، به این معنی است که پس از سه سال رشد سریع، اجاره بها در دبی شروع به تثبیت کرده است. شرکت خدمات املاکAsteco، در مورد روند اجاره می‌گوید: نشانه‌هایی وجود دارد که ممکن است به تثبیت قیمت اجاره منجر شود. یکی از این شاخص ها تفاوت بین نرخ های قراردادی (قیمت اجاره) و (واقعی) است که توسط دپارتمان زمین دبی ثبت شده است. توضیح اینکه نزدیک به 11هزار  واحد مسکونی در طول شش ماهه اول سال 2023 تحویل داده شد که Asteco تخمین می زند بیش از 9هزار آن آپارتمان می‌باشد. گزارش Asteco افزود: پیش‌بینی می‌شود سرعت عرضه واحدها با برنامه‌ریزی تکمیل 20هزار واحد برای سال‌های 2024-25 احتمالا آثار مثبتی بر جای خواهد گذاشت.

مرور چالش های پیش روی تایید اسناد رسمی در اتاق بازرگانی دبی

دبی، 16 آگوست 2023 (WAM) - اتاق بازرگانی دبی، یکی از سه اتاقی که زیر نظر اتاق های دبی فعالیت می‌کند، اخیراً میزبان دو کارگاه با تمرکز بر شناسایی و غلبه بر چالش های پیش روی دفاتر اسناد رسمی در زمینه‌های تجاری بود. این جلسات به عنوان بخشی از تلاش اتاق برای تعامل با شرکت‌های بخش خصوصی و مشارکت آنها در سیاست‌گذاری و تلاش‌های حمایتی، با هدف تقویت بیشتر محیط تجاری در امارت برگزار شد.نمایندگانی از شرکت‌های خصوصی وابسته به دفتر اسناد رسمی دبی در این کارگاه‌ها شرکت کردند و دیدگاه‌ها و ایده‌هایی را برای ساده‌سازی فرآیند ثبت اسناد رسمی و پیشبرد این حرفه برای حمایت از جامعه تجاری پویا در دبی به اشتراک گذاشتند.

محمدعلی راشد لوته، رئیس اتاق های دبی، در این باره اظهار داشت:  دبی محل زندگی مشاغل و افرادی از سراسر جهان است و تقاضای دائمی‌برای تأیید قانونی اسناد و معاملات روز به روز افزایش پیدا می‌کند. امارات رتبه جهانی برجسته ای را به دست آورده است. ما متعهد به افزایش همکاری با بخش خصوصی برای بحث در مورد سیستم اسناد رسمی در دبی و برداشتن گام‌های پیشگیرانه برای ارتقای خدمات این دفاتر در راستای استراتژی آینده‌نگر امارات هستیم. از طریق تلاش‌هایمان، هدف ما این است که رهبران کسب‌وکار و سرمایه‌گذاران را قادر کنیم تا خدمات گواهینامه قانونی را به شیوه‌ای روان و مؤثر دریافت کنند که باعث افزایش بیشتر اعتماد در محیط تجاری استثنایی امارات می‌شود.

شرکت‌کنندگان بر اهمیت استفاده از ابزارهای هوشمند برای جمع‌آوری داده‌ها تأکید کردند که اجازه می‌دهد تراکنش‌ها با دقت بیشتری انجام شوند و خطر خطای انسانی را کاهش دهند. علاوه بر این، شرکت کنندگان در مورد مزایای بالقوه صدور اسناد رسمی‌به زبان‌های مختلف برای تقویت اعتماد به صحت آنها و کمک به افزایش رقابت سرمایه گذاری جهانی دبی بحث کردند.

خرید قسطی بلیط پروازهای مقصد دبی با مشارکت جدید ایرلاین

آخرین پیشنهاد شرکت هواپیمایی flynas  در عربستان سعودی حاکی است اکنون شرایط آسان تهیه بلیط پرواز به 70 مقصد از جمله دبی فراهم شده است. این تسهیلات به مسافران اجازه می‌دهد هزینه سفر خود را از قبل پیش بینی و برنامه ریزی کنند. در ماه جولای، این شرکت در خلال برگزاری مراسم جوایز بین المللی Skytrax برای ششمین بار متوالی به عنوان چهارمین شرکت هواپیمایی ارزان قیمت جهان و بهترین شرکت هواپیمایی ارزان قیمت خاورمیانه معرفی شد. ابتکار جدید در حالی انجام می‌شود که تقاضای سفر در سراسر جهان افزایش یافته است. همچنین گفته می‌شود دست اندرکاران صنعت هوایی دبی در حال بررسی فراهم نمودن این قبیل تسهیلات در آینده هستند.

افزایش محافظت از تراکنش های معاملات بیت کوین و ارزهای دیجیتال در دبی

دبی: هر کسی که از بیت‌کوین یا ارزهای دیجیتال برای پرداخت هزینه خرید ملک استفاده می‌کند - یا هر معامله خرده‌فروشی دیگری، باید در مورد رعایت قوانین سخت‌تر در مورد دارایی‌های مجازی دقت بیشتری داشته باشد. از آنجایی که دبی دستورالعمل‌های استفاده از دارایی مجازی را افزایش می‌دهد، مصرف‌کنندگان در تمامی معاملاتی که از دارایی‌های مجازی استفاده می‌شود، محافظت بیشتری خواهند داشت. در این خصوص همسویی با استانداردهای FATF (گروه ویژه اقدام مالی) در زمینه مبارزه با پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم (AML/CFT) بسیار مهم است. به عبارت دیگر، همان الزامات طاقت فرسایی وجود خواهد داشت که معمولاً در معاملات از طریق بخش بانکی اتفاق می افتد. هنگامی‌که بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال معامله می‌شوند، چه پرداخت هزینه اقامت در هتل یا هر خرید دیگری، مسئولیت این کار بر عهده مشاغل و افراد درگیر است که همه جعبه‌ها علامت گذاری شوند.

در این زمینه سازمان اوراق بهادار و کالاهای امارات متحده عربی درخواست های مجوز برای خدمات "دارایی مجازی" را دریافت می‌کند. VARA دبی (مرجع تنظیم دارایی‌های مجازی) در حال افزایش فرآیندهای انطباق و گسترش پوشش قوانین خود است. این مرجع هفته گذشته، به اتفاق وزارت اقتصاد و گردشگری دبی: فرآیندهای سرتاسری برای اطمینان از استانداردهای امنیتی و حفاظت از مصرف کننده پیشرو در بازار را به کار گرفت. این موضوع برای معاملات دارایی مجازی در سرزمین اصلی و در مناطق آزاد اعمال می‌شود. شفافیت کامل هدف نهایی برای همه مشاغلی است که دارایی‌های مجازی را مدیریت می‌کنند. تا آنجا که به تنظیم کننده مربوط می‌شود، تشدید بیشتر قوانین در صورت نیاز اعمال می‌شود.

انتظار می‌رود نهادهایی که واجد شرایط مجوز محصولات تنظیم‌شده کامل بازار (FMP) هستند، تا 31 اوت به رژیم تنظیم‌شده VARA منتقل شوند. طبق شرایط VARA، دپارتمان اقتصاد و گردشگری دبی فعالیت‌های دبی را برای صدور مجوز دارایی‌های مجازی به سیستم خود اضافه می‌کند.

ارسال دیدگاه