پایگاه خبری وب زوم
شنبه 15 اردیبهشت 1403
کد خبر: 17162
پ

ایلان ماسک: به جای پرداخت شهریه کالج، اینترنتی و رایگان تحصیل کنید!

ایلان ماسک، میلیاردر و کارآفرین آمریکایی، با انتقاد از تمرکز بیش از حد روی تحصیلات دانشگاهی به عنوان ابزاری برای به دست آوردن فرصت‌های شغلی، خواستار مراجعه افراد به اینترنت برای به دست آوردن دانش رایگان و واقعی شد.

ماسک در توئیتی کنایه‌آمیز گفت برخی از افراد بدون اینکه بدانند در چه رشته‌ای تحصیل می‌کنند به دانشگاه می‌روند و فارغ‌التحصیل می‌شوند.

به گزارش سیتنا، او با ستایش از قدرت اینترنت به عنوان منبع یادگیری و توسعه فردی، گفت اینترنت یک «کالج رایگان» برای همه است، جایی که افراد می‌توانند دانش و مهارت‌های جدید را بدون نیاز به حضور در یک دانشگاه سنتی کسب کنند.

او توضیح داد هر کسی می‌تواند با استفاده از منابع رایگان فراوان موجود در اینترنت، مهارت‌های خود را توسعه دهد و دانش جدیدی کسب کند.

این میلیاردر آمریکایی به مثال‌های زیادی از این موضوع اشاره و از وب‌سایت «Stack Overflow» به‌عنوان منبع عالی اطلاعات و کمک در زمینه علوم رایانه تمجید کرد.

او همچنین در مورد وجود دوره‌های آنلاین رایگان برنامه‌نویسی و سایر مهارت‌های فنی، علاوه بر ابتکارات رایگان ارائه شده توسط دانشگاه های معروف مانند موسسه فناوری ماساچوست (MIT) صحبت کرد.

البته ماسک اعتراف کرد ممکن است برخی از زمینه‌ها مثل مهندسی ساختمان به تحصیلات دانشگاهی سنتی نیاز داشته باشد، اما ابراز امیدواری کرد که روزی دستیابی به آموزش رایگان و فراگیر برای همه محقق شود.

وی با تاکید بر اینکه اینترنت می‌تواند منبع یادگیری موثر و ارزانی باشد، از افراد خواست تا از این منابع رایگان برای توسعه مهارت‌ها و دستیابی به اهداف آموزشی و حرفه ای خود استفاده کنند.

ارسال دیدگاه