پایگاه خبری وب زوم
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403
کد خبر: 17169
پ
مایکروسافت:

دیپلمات‌های روسی توسط هکرهای کره شمالی مورد هدف قرار گرفته‌اند

مایکروسافت در گزارشی اعلام کرد که هکرهای کره شمالی ممکن است از فرصتی که تمرکز نهادهای روسیه بر جنگ اوکراین برای‌شان ایجاد کرده است، به منظور گردآوری اطلاعات حساس از روسیه استفاده کرده باشند.

شرکت آمریکایی «مایکروسافت» در گزارشی اعلام کرد که هکرهای کره شمالی دیپلمات‌های روسی را هدف قرار داده‌اند و اوایل سال جاری با موفقیت به یک موسسه تحقیقات هوافضای روسیه نفوذ کرده‌اند.

به گزارش سیتنا و به نقل از رویترز مایکروسافت هیچ یک از قربانیان را نام نبرد و جزئیات و شواهد کمی هم درباره حوادث مذکور ارائه کرد، اما گفت که حملات هکری پیونگ‌یانگ علیه مسکو در ماه مارس رخ داده است.

در گزارش مایکروسافت آمده است: «هکرهای کره شمالی ممکن است از فرصتی که تمرکز نهادهای روسیه بر جنگ اوکراین برای‌شان ایجاد کرده است، به منظور گردآوری اطلاعات حساس از روسیه استفاده کرده باشند.»

کره شمالی بارها به حملات هکری علیه اهداف نظامی و دیپلماتیک کره جنوبی، ایالات متحده و جاهای دیگر متهم شده است. با این حال، ادعاهای مبنی بر جاسوسی کره شمالی از متحدان روسی خود، در حالی که پیونگ‌یانگ و مسکو اخیرا در بحبوحه جنگ اوکراین به هم نزدیک‌تر شده‌اند، «بالقوه ناخوشایندتر» است.

رویترز و محققان شرکت امنیت سایبری «سنتینل‌وان» ماه پیش فاش کردند که جاسوسان کره شمالی حداقل به مدت پنج ماه در سال گذشته به سیستم کامپیوتری یک سازنده اصلی موشک در روسیه نفوذ کرده و اطلاعاتی درباره موشک‌های مافوق صوت و فناوری پیشران موشک جمع‌آوری کرده بودند.

مایکروسافت در گزارش اخیر خود، که آن را با تمرکز بر جاسوسی سایبری در شرق آسیا نوشته است، همچنین درباره حمله مداوم هکرهای چینی به زیرساخت‌های حیاتی ایالات متحده هشدار داده است.

این شرکت آمریکایی در گزارش جدید خود به پوشش «عملیات تبلیغاتی» چین پرداخته است و گفته پکن با استفاده از «هوش مصنوعی و اینفلوئنسرها» به گسترش این عملیات ادامه می‌دهد.

ارسال دیدگاه