پایگاه خبری وب زوم
شنبه 15 اردیبهشت 1403
کد خبر: 17178
پ

اطلاعات درز کرده از سه قابلیت جدید Google Photos

گوگل در حال آزمایش چند قابلیت جدید برای Google Photos است که اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدیوها، نظم دادن به کتابخانه و یادآوری رخداد‌ها را ساده‌تر می‌کند.

گوگل در حال آزمایش چند قابلیت جدید برای Google Photos است که اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدیوها، نظم دادن به کتابخانه و یادآوری رخداد‌ها را ساده‌تر می‌کند.

به گزارش پیوست به نقل از فوربز، AssembleDebug با بررسی کد اپلیکیشن گوگل فوتوز به کد‌های غیرفعال و متن مربوط به قابلیت‌های منتشر نشده‌ای دست یافته است که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

بهبود روند اشتراک‌گذاری با همکاران

یک شورت‌کات جدید برای همرسانی و اشتراک‌گذاری در دست آزمایش است که به شما اجازه می‌دهد آلبومی را با یک لمس ساده با همکار خود به اشتراک‌ بگذارید. برای این کار کافیست به منوی اشتراک‌گذاری مراجعه کرده و همکار خود را از بین لیست افراد انتخاب کنید.

برای این کار ابتدا باید یکی از مخاطبان خود را به عنوان همکار انتخاب کنید و سپس می‌توانید رسانه‌های خود را مستقیم و از طریق این شورت‌کات جدید با او به اشتراک‌ بگذارید. البته این قابلیت از بیش از یک مخاطب برای شورت‌کات‌ها پشتیبانی نمی‌کند.

عجیب اینکه قابلیت شورت‌کات کاملا از «Partner Sharing»، قابلیت حال حاضر گوگل برای اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدیو‌ها با همکاران، مجزا است.

آرشیو خودکار آلبوم‌ها

قابلیت جدید دیگری به شما اجازه می‌دهد تا پس از یک دوره سی روزه، آلبوم‌ها را به صورت خودکار به آرشیو منتقل کنید. البته این امکان شاید برای بسیاری جالب نباشد اما گوگل آن را وارد فاز آزمایشی کرده است.

آرشیو گوگل فوتوز چیست؟

آرشیو گوگل فوتوز جایی است که می‌توانید آلبوم‌ها، تصاویر و ویدیو‌هایی که نمی‌خواهید در بخش کتابخانه نمایش داده شود را در آن ذخیره کنید. با این کار محتوای این بخش دیگر در انیمیشن‌ها یا فیلم‌های خودکار گوگل نیز وارد نمی‌شود.

برای امنیت بیشتر، شما می‌توانید محتوای خود را به پوشه Locked Folder منتقل کنید که دسترسی به محتوا را با رمزعبور محدود می‌کند. آرشیو و پوشه قفل شده را نیز می‌توان پشتیبان‌گیری کرد.

ادغام با تقویم- هشدار یادآوری و رخدادها

همچنین در کد این اپلیکیشن به قابلیت جدیدی اشاره شده که از طریق آن می‌توانید هشدارهای یادآوری را مستقیما از طریق گوگل فوتوز وارد تقویم کنید.

براساس این کد، شما همچنین می‌توانید رخداد‌های تقویم را با زمان قابل تنظیم، عنوان و طول زمان مشخص کنید.

با اینکه مشخص نیست این امکان در عمل برای کاربران عرضه شود اما AssmbleDebug گمان می‌برد که در آینده با اسکن تصاویر قرار ملاقات و دعوتنامه بتوانید آنها را مستقیما به یک رخداد تقویم تبدیل کنید.

برای مثال، با تصویربرداری از نامه یک قرارملاقات یا دعوت‌نامه یک مهمانی، تقویم گوگل می‌تواند به صورت خودکار و بدون نیاز به وارد کردن دستی اطلاعات، هشدار یادآوری برایتان ارسال کند.

با توجه پیام «به عنوان عضو Google One، شما می‌توانید هشدارهای یادآوری، آرشیو خودکار و غیره را فعال کنید»،  که در کد اپلیکیشن جای گرفته است، قابلیت هشدارهای یادآور گوگل فوتوز و آرشیو خودکار احتمالا به صورت اختصاصی برای مشترکان Google One عرضه می‌شود.

گفتنی است که قابلیت‌های فوق هنوز در فاز آزمایش اولیه هستند و وارد اپلیکیشن گوگل فوتوز نشده‌اند و شاید در آینده تغییر کنند.

ارسال دیدگاه