پایگاه خبری وب زوم
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
کد خبر: 17192
پ

امکان دسترسی مردم مراکش به اینترنت ماهواره‌ای میسر شد

ارشناسان مراکشی با فعال شدن اینترنت ماهواره‌ای استارلینک که متعلق به ایلان ماسک میلیاردر آمریکایی است توانستند خدمات اینترنت رایگان را در برخی از مناطق زلزله‌زده در دسترس مردم قرار بدهند.

ایلان ماسک، میلیارد آمریکایی و مدیرعامل شرکت فضایی اسپیس‌ایکس، اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را در دسترس مردم مراکش قرار داد.

به گزارش سیتنا، کارشناسان مراکشی با فعال شدن اینترنت ماهواره‌ای استارلینک که متعلق به ایلان ماسک میلیاردر آمریکایی است توانستند خدمات اینترنت رایگان را در برخی از مناطق زلزله‌زده در دسترس مردم قرار بدهند.

استارلینک یک شبکه اینترنتی ماهواره‌ای وابسته به شرکت "اسپیس‌ایکس" است که آقای ماسک بنیان گذار و مدیر عامل آن است.

اکنون خدمات اینترنت ماهواره‌ای از طریق استارلینک در مراکش فعال شده و در دسترس قرار گرفته است؛ کشوری که به دلیل زلزله مرگبار دچار اختلال در اینترنت شده است.

این ابتکار با استقبال گسترده در میان مراکشی‌ها مواجه شد. این ابتکار به پرسنل امنیتی، تیم‌های نجات، متخصصان رسانه‌ها و داوطلبان کمک می‌کند تا به‌راحتی و بسیار سریع با هم ارتباط برقرار کنند، به‌ویژه در مناطق ناهمواری که تحت تأثیر زلزله ویرانگر قرار گرفته‌اند و شبکه‌های ارتباطی ندارند.

در حال حاضر اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ۲۹ کشور در سراسر جهان از جمله در مناطق آمریکای شمالی و جنوبی، برخی از کشورهای اروپایی، استرالیا و نیوزلند در دسترس بود.

ارسال دیدگاه