پایگاه خبری وب زوم
سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
کد خبر: 17205
پ

افشای رازهایی از زندگی شخصی ایلان ماسک

کتاب زندگی‌نامه «ایلان ماسک» حاوی ناگفته‌هایی از این میلیاردر و کارآفرین آمریکایی نوشته والتر ایزاکسون است. از نظر نویسنده، ثروتمندترین مرد جهان یک «بچه بزرگ» است که در دوران نوجوانی به‌طور مرتب قربانی آزار و اذیت در مدرسه می‌شد

کتاب زندگی‌نامه «ایلان ماسک» حاوی ناگفته‌هایی از این میلیاردر و کارآفرین آمریکایی نوشته والتر ایزاکسون است. از نظر نویسنده، ثروتمندترین مرد جهان یک «بچه بزرگ» است که در دوران نوجوانی به‌طور مرتب قربانی آزار و اذیت در مدرسه می‌شد. این مرد اصالتاً اهل آفریقای جنوبی که در کتاب به‌عنوان فردی «مجذوب طوفان و درام» توصیف می‌شود، در معرض «نوسانات عاطفی غیرقابل پیش‌بینی» توصیف شده که این موضوع در نحوه اداره شرکت‌هایی که او مدیریت‌شان را بر عهده دارد، دیده می‌شود.

به گزارش سیتنا، کتاب زندگی‌نامه «ایلان ماسک» حاوی ناگفته‌هایی از این میلیاردر و کارآفرین آمریکایی نوشته والتر ایزاکسون است که این هفته در آمریکا و ترجمه فرانسوی آن در پاریس منتشر شد.

نویسنده در این کتاب، فردی پیچیده را به تصویر می‌کشد که در آرزوی تسخیر فضاست و روش‌های مدیریتی «خشن» و «عاری از همدلی» دارد.

والتر ایزاکسون پیشتر با نگارش مجموعه‌ای از زندگی‌نامه‌های موفق، ازجمله زندگی‌نامۀ استیو جابز، یکی از بنیانگذاران شرکت اپل، به شهرت رسیده بود.

او برای نگارش کتاب جدیدش با ماسک، مدیرعامل اسپیس‌ایکس و صاحب شرکت ایکس (توئیتر سابق)، گفت‌وگو کرده است.

تحقق آرزوی جمعیت «چندسیاره‌ای»

رسانه‌های بین‌المللی گزیده‌هایی از این کتاب را که همنام با خود ایلان ماسک است، منتشر کرده‌اند. بر اساس گزارش این رسانه‌ها، ایزاکسون، ماسک را فردی توصیف می‌کند که به کمک شرکت هوافضای، اسپیس‌ایکس، توانسته آرزوی شکل دادن یک جمعیت انسانی «چندسیاره‌ای» را محقق کند.

از نظر او، ثروتمندترین مرد جهان یک «بچۀ بزرگ» است که در دوران نوجوانی به‌طور مرتب قربانی آزار و اذیت در مدرسه می‌شد.

ایلان ماسک همچنین در این کتاب به زندگی‌نامه‌نویس خود در مورد سندروم آسپرگر، نوعی اختلال رشد عصبی یا نوعی اوتیسم، سخن گفته که به‌گفتۀ خودش، برای «رمزگشایی نشانه‌ها در روابط» مضر است.

این مرد اصالتاً اهل آفریقای جنوبی که در کتاب به‌عنوان فردی «مجذوب طوفان و درام» توصیف می‌شود، در معرض «نوسانات عاطفی غیرقابل پیش‌بینی» است که این موضوع در نحوه اداره شرکت‌هایی که او مدیریت‌شان را بر عهده دارد، دیده می‌شود.

کتاب «ایلان ماسک» به‌ویژه چندین نمونه از خشم این کارآفرین را بیان کرده است؛ ازجمله وقتی که کارکنانش انتظارات او را برآورده نمی‌کنند یا وقتی که او آماده است در صورت مقاومت آن‌ها را تحقیر کند.

گرایمز، خواننده و شریک سابق زندگی این کارآفرین، به نویسنده گفته که وقتی ماسک عصبانیت خود را ابراز می‌کند، به حالت «شیطانی» درمی‌آید.

ارسال دیدگاه