پایگاه خبری وب زوم
دوشنبه 24 اردیبهشت 1403
کد خبر: 17305
پ

اینستاگرام هم پولی می شود؟

وال استریت ژورنال خبر داد که متاپلتفرمز در نظر دارد برای دسترسی کاربران اینستاگرام و فیسبوک در اروپا به نسخه بدون تبلیغات این دو اپلیکیشن پرطرفدار مبلغ ۱۴ دلار به عنوان اشتراک ماهانه دریافت کند.

روزنامه وال استریت مدعی شد شرکت متا به رگولاتورهای اروپایی اعلام کرده که در طرح جدید کاربران اینستاگرام و فیسبوک برای دسترسی به حساب کاربری خود از طریق وب ماهانه مکلف‌اند حدود ۱۰ یورو به عنوان حق اشتراک پرداخت کنند.

به گزارش سیتنا، این خبر که پیش‌تر در روزنامه نیویورک تایمز عنوان شده بود، به مرحله اجرا نزدیک شده است. به گفته متا، مبلغ اشتراک ماهانه دسترسی به این دو اپلیکیشن در نسخه موبایلی آن‌ها به دلیل احتساب و اضافه شدن کمیسیون‌های اعمال شده از سوی فروشگاه‌های برنامه اپل و گوگل در پرداخت‌های درون برنامه‌ای، ۱۳ یورو خواهد بود.

در اوایل سال جاری میلادی، کمیسر حریم خصوصی داده ایرلند، به دلیل ارسال تبلیغات شخصی‌سازی‌شده به کاربران و دور زدن قوانین از سوی متا، این کمپانی را مبلغ ۳۹۰ میلیون یورو جریمه کرد.

به همین منظور شرکت متا قصد دارد در بین کاربران اروپایی خود با هدف جلب موافقت آن‌ها به انتشار تبلیغات هدفمند یک نظرسنجی برگزار کند‌.

شرکت متا در نظر دارد به کاربران حق انتخاب داده تا بین دسترسی به اینستاگرام و فیس‌بوک رایگان به همراه تبلیغات شخصی‌سازی‌شده و نسخه‌های بدون تبلیغات و پولی این دو پلتفرم، یکی را انتخاب کنند.

بر اساس گزارش رویترز، متا در حال بررسی عرضه نسخه‌های پولی اینستاگرام و فیس‌بوک برای کاربران مقیم اتحادیه اروپاست.

ارسال دیدگاه