پایگاه خبری وب زوم
شنبه 15 اردیبهشت 1403
کد خبر: 17377
پ

جوابیه متا به سانسور پست‌های حمایت از مردم فلسطین در فیس‌بوک و اینستاگرام

متا در واکنش به سیل انتقادها از حذف یا سانسور هزاران محتوای حامی مردم فلسطین در شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و اینستاگرام طی چند روز اخیر، ادعا کرد که برخی از پست‌ها به دلیل «خطای تصادفی» در سیستم‌ها حذف شده‌اند؛ اگرچه این اولین بار نیست که متا پست‌های مربوط به فلسطینیان را حذف می‌کند.

روزنامه نیویورک‌تایمز نوشت که هزاران کاربر در حمایت از غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه پست‌هایی را منتشر کردند اما آن‌ها غافلگیر شدند که پست‌هایشان حذف یا سانسور شدند.

به گزارش سیتنا، هزاران کاربر دیگر نیز اعلام کردند که حساب‌های آنها پس از فراخوان برای «تظاهرات مسالمت‌آمیز در سراسر ایالات متحده» در حمایت از غزه مسدود شده است.

متا در واکنش به انتقادهای اخیر از خود دفاع و اعلام کرده که برخی از پست‌ها به دلیل "خطای تصادفی" در سیستم‌های شرکت حذف شده‌اند.

متا تاکید کرد: این خطا روی حساب‌های کاربری در سراسر جهان تأثیر گذاشت و ربطی به محتواهای حامی فلسطین نداشت و ما به سرعت آن را برطرف کردیم.

پیش از این، شرکت آمریکایی متا اعلام کرد اقداماتی را در پیش گرفته که شامل حذف ستایش و حمایت اساسی از گروه حماس در پلتفرم‌های شبکه اجتماعی‌اش است.

متا ادعا کرده اگر محتوایی مرتبط با حماس در فضای برخط گسترش پیدا کند، غیرقانونی است و باید طبق قوانین DSA و TCO حذف شود!

شرکت متا اعلام کرد در سه روز پس از آغاز این درگیری‌ها، بیش از ۷۹۵ هزار محتوا به عبری یا عربی را حذف کرده است. این اولین بار نیست که متا پست‌های مربوط به فلسطینیان را حذف می‌کند.

ارسال دیدگاه