پایگاه خبری وب زوم
جمعه 14 اردیبهشت 1403
کد خبر: 17399
پ

آزمایش قابلیت حذف خودکار پیام‌های صوتی توسط واتساپ

گفته می‌شود واتساپ در حال آزمایش قابلیت جدیدی است که به کاربران اجازه می‌دهد، پیام‌های صوتی را برای دیگران ارسال کنند که به‌ صورت خودکار حذف می‌شوند.

یک ویژگی جدیدی که واتساپ معرفی کرده این است که به کاربران اجازه می‌دهد تا ویس‌ها یا همان پیام‌های صوتی خود را یکباره به اشتراک بگذارند و این با فعال‌سازی حالت «View Once» انجام می‌گیرد و بعد به صورت خودکار بعد از شنیدن توسط کاربر حذف می‌شود.

به گزارش سیتنا، آنطور که سایت WABetaInfo می‌گوید، به‌زودی قابلیت جدیدی به واتساپ اضافه خواهد شد که به کاربران اجازه می‌دهد ویس یکبار مصرف برای دیگر کاربران بفرستند و به‌این شکل با جدیت بیشتری از حریم خصوصی خود محافظت کنند.

به گفته وب‌سایت WABetaInfo، این ویژگی تقریباً مانند ارسال عکس و ویدیو با فعال‌کردن قابلیت «View Once» عمل می‌کند که در آن، فایل ارسال‌شده پس از باز شدن توسط کاربر دیگر ناپدید می‌شود.

به‌لطف این قابلیت، حریم خصوصی کاربران هنگام ارسال پیام‌های صوتی به‌خوبی حفظ می‌شود. با این قابلیت شما می‌توانید مطمئن باشید که پیام ارسالی شما فقط توسط کاربر خوانده می‌شود و نمی‌تواند آن را برای شخص دیگری ارسال کند یا در گوشی خود ذخیره کند. این ویژگی، به‌خصوص برای زمانی مفید است که می‌خواهید پیامی محرمانه را برای شخصی ارسال کنید.

این ویزگی برای تمامی نسخه‌های بتای واتساپ اندروید و iOS از اپلیکیشن TestFlight در دسترس است.

گزارش WABetaInfo نشان می‌دهد که با لمس آیکون «۱» کوچکی که هنگام ضبط‌ کردن صدا در سمت راست ظاهر می‌شود، به این قابلیت دسترسی خواهید داشت.

در تصویر زیر، آیکون جدیدی به‌نام “view once” را در نوار چت هنگام رکورد یک پیام صوتی مشاهده خواهید کرد. وقتی روی آن بزنید، گزینه فعال می‌شود و در نتیجه کاربر امکان فروارد کردن، ذخیره یا ضبط آن را نخواهد داشت. او فقط یک بار می‌تواند به صدای ضبط شده ارسالی شما گوش کند و پس از چند دقیقه به‌صورت خودکار از روی صفحه حذف خواهد شد.

آزمایش قابلیت حذف خودکار پیام‌های صوتی توسط واتساپ

در حال حاضر قابلیت ویس یکبار مصرف واتساپ فقط در دسترس تعداد محدودی از کاربران آزمایشی قرار گرفته است. هنوز مشخص نیست که این ویژگی چه زمانی در دسترس عموم کاربران واتس‌اپ قرار خواهد گرفت و در حال حاضر فقط کاربران نسخه بتا به آن دسترسی دارند.

این پیام‌رسان طی ماه‌های اخیر امکانات زیادی را به خود اضافه کرده که باعث خوشحالی ۲.۷ میلیارد کاربر فعال آن شده است. یکی از جذاب‌ترین آن‌ها، امکان ساخت کانال واتساپ است.

کلید واژه : واتس اپ پیام صوتی
ارسال دیدگاه