پایگاه خبری وب زوم
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
کد خبر: 17484
پ

سامسونگ گلگسی S24 احتمالا یک هوش مصنوعی مولد داخلی به نام Gauss دارد

سامسونگ در این هفته در فریوم هوش مصنوعی خود از Gauss پرده‌برداری کرد و نشان داد که این مدل هوش مصنوعی امکان تولید، اصلاح تصویر، ارسال ایمیل، خلاصه‌سازی متن و حتی فعالیت به عنوان یک دستیار کدنویسی را دارد.

گزارشی از ورج به نقل از تایمز کره مدعی شده که مدل هوش مصنوعی مولدی به نام Gauss با عرضه جدیدترین پرچمدار سامسونگ به گوشی‌های این شرکت ورود می‌کند. تایمز کره انتظار دارد که Gauss به گوشی گلگسی S24 سامسونگ که احتمالا در اوایل سال ۲۰۲۴ عرضه می‌شود، اضافه شود.

به گزارش پیوست، سامسونگ در این هفته در فریوم هوش مصنوعی خود از Gauss پرده‌برداری کرد و نشان داد که این مدل هوش مصنوعی امکان تولید، اصلاح تصویر، ارسال ایمیل، خلاصه‌سازی متن و حتی فعالیت به عنوان یک دستیار کدنویسی را دارد.

بخش‌هایی از مدل هوش مصنوعی Gauss می‌تواند به صورت داخلی و با تجهیزات دستگاه فعالیت کند و مدیران سامسونگ نیز ماه گذشته اشاره کردند که شرکت احتمالا از سال ۲۰۲۴، هوش مصنوعی مولد را به «عملکرد‌های اصلی» دستگاه‌های موبایل اضافه می‌کند.

به گفته سامسونگ مدل هوش مصنوعی Gauss «به یاد کارل فریدریش گاوس، ریاضی‌دان بزرگی که نظریه توزیع نرمال، هسته اصلی یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی را پایه‌ریزی کرد» نام‌گذاری شده است. این ابزار را که بخش تحقیقات سامسونگ عرضه کرده شامل سامسونگ گاوس Language، سامسونگ گاوس Code و سامسونگ گاوس Image است.

سامسونگ در بیانیه خبری خود در رابطه با این مدل هوش مصنوعی گفت: «سامسونگ گاوس، یک مدل مولد زبان است که با تسریع کارهایی مثل ارسال ایمیل، خلاصه‌سازی مستندات و ترجمه محتوا، باعث بازدهی بیشتر کارها می‌شود. این ابزار همچنین پس از ورود به محصولات و کمک به کنترل هوشمند، تجربه مشتریان را نیز بهتر می‌کند.»

اگر این هوش مصنوعی بتواند یک سری کارها مثل تولید تصویر را به صورت داخلی و بدون استفاده از ابر انجام دهد، بحث ادغام در محصولات به نقطه قوتی برای گوشی گلگسی S24 بدل می‌شود. بیشتر مدل‌های بزرگ زبانی از جمله نمونه‌های ساخته اوپن‌ای‌آی از قدرت ابر برای انجام کار خود استفاده می‌کنند.

سامسونگ تا همینجای کار هم هوش مصنوعی مولد را به دستیار مجازی Bixby برای کنترل لوازم خانگی اضافه کرده اما این ابزار به قدرتمندی ChatGPT نیست. میونگ یو، نماینده ارشد بخش لوازم خانگی سامسونگ، در ماه سپتامبر گفت: «وقتی به هوش مصنوعی مولد فکر می‌کنیم معمولا ChatGPT به ذهنمان می‌رسد، اما هدف ما چنین خدمت سنگینی نیست. کاربر حتی اگر از یک دستور مشخص نیز استفاده نکند، Bixby مفهوم مکالمه را درک می‌کند و مکالمه‌ای طبیعی امکان‌پذیر می‌شود.»

سامسونگ Gauss در حال حاضر در داخل شرکت نیز برای «بهره‌وری کارمندان» استفاده می‌شود و قرار است در آینده «چندین اپلیکیشن ساموسنگ را نیز برای ارائه تجربه‌ای جدید» شامل شود.

کلید واژه : سامسونگ گلکسی
ارسال دیدگاه