پایگاه خبری وب زوم
دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
کد خبر: 17561
پ

شکایت سرمایه‌گذاران از هیات مدیره اوپن‌ای‌آی به دلیل برکناری مدیرعامل

منابع آگاه اعلام کردند که سرمایه‌گذاران اوپن‌ای‌آی، از جمله مایکروسافت با ۴۹ درصد سهام، در حال بررسی اقدامات قانونی علیه هیات‌ مدیره این شرکت پس از برکناری ناگهانی مدیرعامل، سام آلتمن، هستند.

بر اساس گزارش ها، سرمایه‌گذاران اوپن‌ای‌آی، از جمله مایکروسافت با ۴۹ درصد سهام، در حال بررسی اقدامات قانونی علیه هیات‌ مدیره این شرکت پس از برکناری ناگهانی، سام آلتمن، هستند.

به گزارش سیتنا، برکناری آلتمن که به دلیل اختلاف نظر با هیات‌مدیره در مورد استراتژی شرکت صورت گرفت، باعث اعتراضات گسترده کارکنان اوپن‌ای‌آی شد. بیش از ۷۰۰ کارمند این شرکت تهدید به استعفا کرده‌اند و خواستار برکناری هیات‌ مدیره هستند.

سرمایه‌گذاران اوپن‌ای‌آی نیز نگران خروج احتمالی کارمندان و ضررهای مالی قابل توجه برای شرکت هستند.

ساختار سازمانی اوپن‌ای‌آی به گونه‌ای است که این شرکت توسط یک شرکت مادر غیرانتفاعی کنترل می‌شود. این موضوع باعث شده است که سرمایه‌گذاران سنتی از اقدامات هیات‌مدیره این شرکت ناراضی باشند.

ساتیا نادلا، مدیرعامل شرکت مایکروسافت، چند روز پس از اخراج سام آلتمن از شرکت اوپن‌ای‌آی، او و سایر اعضای تیمش را استخدام کرد.

آلتمن که سال گذشته با راه اندازی چت ربات هوش مصنوعی به شهرت رسید، در حساب ایکس خود نوشت: «ماموریت ادامه دارد.»

نادلا نیز در حساب ایکس خود خبر داد که آلتمن به همراه گریگ براکمن، دیگر بنیانگذار اوپن‌ای‌آی و همکارانشان، «به مایکروسافت می‌پیوندد تا یک تیم تحقیقاتی جدید هوش مصنوعی پیشرفته را رهبری کند.»

ارسال دیدگاه