پایگاه خبری وب زوم
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403
کد خبر: 17643
پ

اعمال جریمه برای تخلفات ارسال پیامک‌های تبلیغاتی در دستور کار سازمان تنظیم مقررات

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گفت: برخورد با تخلفات پیامک‌های تبلیغاتی را از ماهها پیش در اولویت سازمان قرار داده‌ایم و حسب مقررات، اخطار صادر و جرایم را به کمیته رسیدگی به تخلفات اعلام کرده‌ایم و هر هفته بررسی و رسیدگی می‌کنیم که از اطلاعاتی که مردم در سامانه 195 به ما می‌دهند استفاده می‌کنیم.

مجید حقی معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گفت: برخورد با تخلفات پیامک‌های تبلیغاتی را از ماهها پیش در اولویت سازمان قرار داده‌ایم و حسب مقررات، اخطار صادر و جرایم را به کمیته رسیدگی به تخلفات اعلام کرده‌ایم و هر هفته بررسی و رسیدگی می‌کنیم که از اطلاعاتی که مردم در سامانه 195 به ما می‌دهند استفاده می‌کنیم.

مجید حقی، پیرامون پیگیری سازمان تنظیم برای مقابله با پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم، گفت: در بحث پیامک‌های انبوه، سامانه‌ای به نام ستاره 800 مربع داریم که به صورت کد و USSD ارسال می‌شود و در اپلیکیشن اپراتورهای همراه هم شبیه این موضوع است و کاربران می‌توانند پیامک‌های تبلیغاتی را مسدود کنند.
 
وی، ادامه داد: تاکنون بخشی از مشترکان این کار را انجام داده‌اند، ما نیز به عنوان رگولانور لیست آن‌ها را احصا کردیم و در اختیار دیگر اپراتورها قرار داده‌ایم (سایر اپراتورهای که کاربر نزد آن‌ها سیم‌کارت دارد) تا زمانی که فرد در یک اپراتور درخواست مسدودسازی پیامک‌های تبلیغاتی را صادر کرد به طور خودکار ارسال پیامک‌های تبلیغاتی در دیگر اپراتورهایی که او مشترک آن‌ها است نیز متوقف شود.
 
معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ادامه به سیتنا، اظهار کرد: پیامک‌های اطلاع رسانی نیز گاها موجب نارضایتی کاربران می‌شوند، اما برخی از این پیامک‌ها برای کاربران ضروری است و خود کاربران درخواست دادند که این پیامک ها ارسال شود، اما گاها برخی از کسب و کارها از این فضا سوء استفاده می‌کنند و دریافت شماره از مشریان خود را مبتنی بر این مفهوم می گذارند که خود مشترکان درخواست کننده دریافت پیامک اطلاع رسانی هستند، لذا خواهشمندیم مردم شماره خود را در جایی که ضرورت ندارد، ارائه ندهند و این امر باعث می‌شود که بخشی از این مزاحمت‌ها رفع شود.
 
حقی، خاطرنشان کرد: برخورد با این تخلفات را از چند ماه پیش در اولویت سازمان قرار داده‌ایم و جرایم را به کمیته رسیدگی به تخلفات اعلام کرده‌ایم و هر هفته بررسی و رسیدگی می‌کنیم و از اطلاعاتی که مردم در سامانه 195 به ما می‌دهند استفاده می‌کنیم و این اطلاعات را به عنوان مبنا در قرینه مستند تخلف قرار می‌دهیم و در اعمال مقررات استفاده می‌کنیم.
 
وی، افزود: علاوه بر اپراتورها با تولیدکنندگان محتوا نیز به عنوان بازیگران این بخش جلساتی داشته‌ایم و تلاش کرده‌ایم تا جای ممکن همه بازیگران همکاری لازم را با ما داشته باشند، از طرف دیگر، برخی از تخلفات CPها را که مجوز آنها توسط وزارت ارشاد داده شده را به این وزارتخانه معرفی کرده‌ایم تا پیگیری و برخورد کنند و سامانه ستاره 800 مربع را به صورت یکپارچه برای اپراتورها تکلیف کرده‌ایم تا مبنای عدم ارسال پیامک‌های تبلیغاتی باشد.
 
حقی، در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار سیتنا مبنی بر مدل درآمدی اپراتورهای مجازی، گفت: اپراتورهای مجازی نیز مانند هر اپراتور دیگری امکان درآمدزایی از تماس صوتی، دیتا و پیامک را دارند؛ میزان درآمد هر بخش نیز در صورت حساب نهایی کاربران قابل تشخیص است.
 

ارسال دیدگاه