پایگاه خبری وب زوم
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403
کد خبر: 17648
پ

استفاده مک دونالد از هوش مصنوعی گوگل برای بهبود خدمات خود

مک‌دونالد به عنوان یکی از بزرگ‌ترین برندهای فست‌فود زنجیره‌ای در جهان، از آغاز همکاری چندساله و جهانی خود با کمپانی گوگل برای بهبود تجارت خود و فراهم آوردن تجربیاتی بهتر برای مشتریان و کارمندان با استفاده از هوش مصنوعی و فضای ابری گوگل خبر داد.

مک‌دونالد یکی از مشهورترین برندهای فست‌فود زنجیره‌ای در جهان، قصد دارد با هدف تجزیه‌وتحلیل حجم عظیمی از داده‌ها در همکاری مشترکی با گوگل، از هوش مصنوعی این کمپانی برای بهبود خدمات رستوران‌های زنجیره‌ای خود استفاده کرده و از سال ۲۰۲۴، سخت‌افزار و نرم‌افزارهای خود در هزاران شعبه در سراسر جهان ازجمله کیوسک‌های خودسرویس و اپلیکیشن موبایل این شرکت را به فناوری‌های هوش مصنوعی گوگل ارتقا دهد.

به گزارش سیتنا، در شرایطی که یک سال گذشته، استفاده از هوش مصنوعی در سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ و کوچک بسیار جا افتاده و به نوعی همه‌گیری شده و تقریباً به تمامی جنبه‌های زندگی ما ورود کرده است، مک‌دونالد به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین رستوران‌های فست‌فودی در جهان، به فکر استفاده از این فناوری نوظهور در سیستم اجرایی خود افتاده است.

هرچند که مک‌دونالد جزئیات چندانی در مورد نحوه استفاده از هوش مصنوعی ارائه نداده، اما معتقد است که برنامه‌های ابری و مدل‌های هوش مصنوعی گوگل علاوه بر بهبود سرویس‌دهی و خدمات مک‌دونالد به مشتریان، در ارائه بینش‌های جدید در مورد نحوه عملکرد تجهیزات، ایجاد راه‌حل‌هایی برای کاهش اختلالات کسب‌وکار و مسائل مرتبط با مشتریان و کارکنان نیز کمک بزرگی خواهد کرد.

پیش از این، در ماه می جاری فاش شد که رستوران‌های زنجیره‌ای وندیز هم با گوگل همکاری خواهند کرد. احتمالاً این رستوران قصد دارد از مدل زبانی بزرگ گوگل برای بهبود خدمات بیرون‌بر خود استفاده کند، اما طرفداران این فناوری جدید بی‌صبرانه منتظرند تا ببینند مک‌دونالد مشهور، با استفاده از هوش مصنوعی و فضای ابری گوگل، چه تغییر عمده‌ای در سیستم خود به وجود خواهد آورد.

ارسال دیدگاه