پایگاه خبری وب زوم
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
کد خبر: 17715
پ

حکم حبس ابد برای پسر ۱۸ ساله اوتیسمی که بزرگ‌ترین برندها را هک کرد

یک قاضی بریتانیایی، «آریون کورتاج» ۱۸ ساله مبتلا به اوتیسم را به جرم هک کردن شرکت سازنده بازی‌های GTA، افشای ویدیوهای مربوط به بازی GTA6، و همچنین خسارتی که به شرکت‌های بزرگی مثل انویدیا و اوبر وارد کرد، به حبس ابد در بیمارستان محکوم کرده است.

«آریون کورتاج» ۱۸ ساله مبتلا به اوتیسم، به عنوان یکی از اعضای نوجوان گروه هکری $Lapsus بخاطر پرونده سال گذشته‌اش درخصوص هک کردن شرکت سازنده بازی GTA و افشای ویدیوهای مربوط به جدیدترین نسخه این بازی GTA6، و همچنین خسارات زیادی که به برندهای بزرگی نظیر اوبر و انویدیا وارد کرد، محکوم شد.

به گزارش سیتنا، قاضی بریتانیایی به دلیل خشونتی که آریون در زمان بازداشت از خود بروز داده، او را به حبس ابد در بیمارستان محکوم کرده و تنها در صورتی مکان حبس او تغییر پیدا می‌کند و به زندان عادی منتقل می‌شود که در رفتارش تحدید نظر کرده و پزشکان صحت عقل او را تأیید کنند.

نکته جالب توجه دیگر اینکه این هکر در حالی که تحت حفاظت پلیس بوده، استودیو راک‌استار را فقط با استفاده از تلویزیون هتل، موبایل خود و یک دستگاه آمازون Firestick هک کرده است.

گفته می‌شود آریون در سپتامبر ۲۰۲۲، زمانی که به قید وثیقه آزاد بود، در حمله سایبری انفرادی چندین شرکت را هدف قرار داد. او ابتدا به شرکت مالی Revolut حمله کرد و اطلاعات حدود ۵ هزار مشتری آن را سرقت کرد‌. دو روز بعد اوبر را هدف قرار داد و حدود ۳ میلیون دلار به آن خسارت زد. این هکر نوجوان سپس استودیو راک‌استار گیمز، سازنده بازی‌های GTA را هک کرد و به آن‌ها هشدار داد که کد منبع بازی GTA6 را منتشر خواهد کرد.

این نوجوان نابغه اوتیسمی، فوریه سال گذشته نیز به انویدیا حمله کرد و یک ترابایت از اطلاعات این شرکت را به سرقت برد. آریون حدود ۸۰ گیگابایت از داده‌های این شرکت را منتشر کرد و مالک این اطلاعات را تهدید کرد که مابقی آن‌ها نیز فاش خواهد شد.

ارسال دیدگاه