پایگاه خبری وب زوم
دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
کد خبر: 17814
پ

بالاخره یک نوجوان بازی تتریس را به پایان رساند!

برای اولین‌بار پس از 34 سال، یک نوجوان 13 ساله آمریکایی موفق شد بازی «تتریس» را به پایان برساند؛ در حالی که بازیکنان «تتریس» مدت‌ها تصور می‌کردند که تمام‌کردن مرحله 29 این بازی غیرممکن است.

براساس گزارش گاردین، برای اولین‌بار یک نوجوان ۱۳ ساله آمریکایی به نام «ویلیس گیبسون» توانست «تتریس» را شکست دهد و بازی را به پایان برساند.

به گزارش سیتنا، ویلیس گیبسون که با نام «اسکوتی آبی» در بین کاربران بازی‌های کامپیوتری «گیمر‌» شهرت دارد، ویدیوی ۴۰ دقیقه‌ایرا در کانال یوتیوب خود به اشتراک گذاشت که نشان می‌دهد این نوجوان با تنها ۱۳ سال سن، به‌تازگی موفق شده است تا مرحله ۱۵۷ پیش برود و پس از ۳۴ سال بازی «تتریس» را از کار بیندازد تا عملاً بازی به پایان برسد.

بازیکنان «تتریس» مدت‌ها تصور می‌کردند که تمام‌کردن مرحله ۲۹ این بازی غیرممکن است.

در این مرحله، بلوک‌ها سریع‌تر از حرکت کنترلر کنسول NES سقوط می‌کنند. در واقع این اولین Killscreen بازی در نظر گرفته شد؛ Killscreen نوعی باگ در بازی‌های آرکید است که در آن ادامه بازی تقریباً غیرممکن می‌شود.

اما در سال ۲۰۱۱ فردی با تکنیک hypertapping موفق شد اولین فردی باشد که به مرحله ۳۰ برسد؛ در این تکنیک بازیکن دکمه‌های کنترلر را بسیار سریع فشار می‌دهد.

برخی نیز با کمک هوش مصنوعی و رایانه توانستند به مراحل خیلی بیشتر برسند و «تتریس» را شکست دهند، اما ویلیس گیبسون در جامعه انسانی بازیکنان رکورددار است.

گفتنی است که ویلیس در ۲۱ دسامبر در سطح ۱۵۷ بازی با قرار دادن قطعه‌ای در جای مناسب یک خط از بلوک‌های «تتریس» را از بین برد که منجر به توقف این بازی شده است.

کلید واژه : بازی بازی تتریس
ارسال دیدگاه