پایگاه خبری وب زوم
شنبه 8 اردیبهشت 1403
کد خبر: 17876
پ

اسپیس‌ایکس: نخستین پیامک ماهواره‏‌ای با موفقیت ارسال شد

اسپیس ایکس تنها یک هفته پس از پرتاب اولین ماهواره‌های استارلینک مجهز به آنتن‌های ارتباط مستقیم با موبایل، اعلام کرد که موفق به ارسال و دریافت اولین پیامک از طریق این ماهواره‌ها شده است.

 تنها یک هفته پس از پرتاب اولین ماهواره‌های استارلینک مجهز به آنتن‌های ارتباط مستقیم با موبایل، اسپیس ایکس اعلام کرد که موفق به ارسال و دریافت اولین SMS از طریق این ماهواره‌ها شده است.

به گزارش سیتنا، در این آزمایش، دو گوشی معمولی بدون نیاز به سخت‌افزار اضافه و با همان آنتن‌های معمولی گوشی که به دکل‌های زمینی وصل می‌شوند، به ماهواره‌های جدید استارلینک وصل شده و با آن‌ها روی شبکه موبایل T-Mobile اقدام به ارسال و دریافت موفقیت‌آمیز SMS کرده‌اند.

آنتن‌های معمولی موبایل برای ارتباط با ماهواره‌هایی که در فاصله چند صد کیلومتری از آن‌ها قرار می‌گیرند و با سرعت چند کیلومتر بر ثانیه حرکت می‌کنند، طراحی نشده‌اند. بنابراین، انجام چنین کاری از نظر فنی بسیار پیچیده است و اسپیس ایکس با انجام این کار به موفقیت بزرگی دست یافته است.

اسپیس‌ایکس: نخستین پیامک ماهواره‏‌ای با موفقیت ارسال شد

این پروژه‌ اگر در کل دنیا اجرایی شود، طبق گفته ایلان‌ماسک، دیگر هیچ منطقه مُرده‌ای در دنیا وجود نخواهد داشت. گام بعدی اسپیس‌ایکس این است که چنین قابلیتی را روی موبایل‌های عادی اجرایی کند.

درحال‌حاضر براساس آنچه استارلینک می‌گوید، به‌زودی تمام موبایل‌های LTE می‌توانند به شبکه متصل شوند و هر جایی که آسمان باشد، می‌توانند به اینترنت ماهواره‌ای وصل شوند.

ارسال دیدگاه