پایگاه خبری وب زوم
دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
کد خبر: 1824
پ
مهدیس پرپنجی:

موسسات و سایت‌های کاریابی فرآیند کاریابی را ناقص انجام می دهند

مهدیس پرپنجی، مدیر عامل موسسه ایران اینترویو معتقد است موسسات و سایت‌های کاریابی فرآیند کاریابی را ناقص انجام می دهند; به همین دلیل با وجود تعدد سایت‌های کاریابی پیدا کردن کار برای کارجو و پیدا کردن کارمند برای کارفرما فرآیند طولانی و سختی شده است.

او درباره نحوه کار سایت های کاریابی به وب زوم می گوید: اتفاقی که در بیشتر سایت های کاریابی می افتد این است که رزومه را از کارجو دریافت می کنند. در این رزومه اطلاعاتی چون سطح تحصیلات، مشخصات فردی و تخصص اعلام شده است. آنان همین رزومه را به کارفرما می فروشند اما آیا اعتباری به این رزومه وجود دارد? پاسخ خیر است چون این رزومه ها به روز نمی شوند و تنها حاوی اطلاعات خام بدون راستی آزمایی است.
او می افزاید: در مقابل نیز کارفرماها این رزومه را از سایت های کاریابی می خرند. آنها هم این رزومه ها را در اختیار کارفرما می گذارند و هیچ کار دیگری نمی کنند!
پرپنجی یادآور می شود: این رزومه ها به روز نیست و کارفرما افراد را به کار دعوت کند در حالی که شاید فردی که آن رزومه را داده سرکار دیگری رفته باشد. حتی اگر سرکار نیز نرفته باشند باید زمانی بگذارد و تخصص و تجربه او را بسنجد.
او به نحوه کار سایت های کاریابی حرفه ای اشاره می کند و می گوید: آنچه در سایت های کاریابی حرفه ای و متخصص اتفاق می افتد این است که همزمان با اینکه فرد رزومه اش را می فرستد، از او برخی تست ها نیز گرفته می شود از جمله تست های شخصیتی. حتی زمانی که تست می دهد از او می خواهند که وب کمش روشن باشند تا عکسش مطابقت داده شود. در مدل کارآمدتر اگر فرد ادعای تخصص یا مهارتی داشته باشد، حتی الامکان از طریق تست‌ها و آزمون‌ها سنجش اولیه‌ای صورت می‌گیرد، بنابراین رزومه ای که در اختیار کارفرما قرار می گیرد رزومه واقعی است و پیدا کردن نیروی کار راحت می شود.
پرپنجی اضافه می کند: اما متاسفانه اکنون با وجود این همه سایت کاریابی که در کشور وجود دارد، پیدا کردن کار برای کارجو و همچنین پیدا کردن کارمند برای کارفرما سخت است و بعضا هر کدام از دو طرف باید زمان زیادی برای پیدا کردن گزینه مناسب خود بگذارند و در نهایت هم معلوم نیست به گزینه مطلوب خود برسند یا نه!
او دلیل این اتفاق را به غیرحرفه ای بودن فعالیت سایت های کاریابی مرتبط می داند و می گوید این سایت ها کاری جز گرفتن رزومه از کارجو و انتقال آن به کارفرما نمی کنند.
پرپنجی با تاکید بر اینکه سایت های کاریابی فرآیند کاریابی را ناقص انجام می دهند می گوید: در این بین انجام ارزیابی‌ها و اصالت‌سنجی‌های لازم به عنوان حلقه مفقوده وجود دارد.

ارسال دیدگاه