پایگاه خبری وب زوم
شنبه 8 اردیبهشت 1403
کد خبر: 2065
پ

شکایت از وزیر ارتباطات و رئیس دولت به کمیسیون اصل نود به خاطر فضای مجازی

سنگ اندازی جدید مخالفان فضای مجازی، شکایت از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی است. بر اساس اطلاعات وب زوم این شکایت گرچه به کمیسیون اصل نود رسیده اما هنوز به صحن کمیسیون نیامده و بررسی نشده است.

امروز خبری در فضای مجازی منتشر شد که "جمعی از فعالان فضای مجازی در پی سهل انگاری و بی توجهی وزارت ارتباطات به استقلال در فضای مجازی و همچنین راه اندازی شبکه ملی اطلاعات" شکایتی از محمدجواد آذری جهرمی به کمیسیون اصل 90 مجلس ارسال کرده و خواستار استیضاح او شده اند.
پیش از این نیز نمایندگان مجلس یازدهم در ابتدای شروع بکار خود در بهارستان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را به مجلس کشانده و او را مورد مواخذه قرار دادند. بعد از آن جلسه نیز بحث فیلترینگ اینیستاگرام و سپس طرح "ساماندهی شبکه های اجتماعی" از سوی همین نمایندگان مطرح شد که واکنش منفی افکار عمومی را به دنبال داشت.
حالا در اقدامی جدید حامیان این نمایندگان در خارج از بهارستان دست به کار شده اند و با جمع آوری امضا از افرادی که آنان را "فعال فضای مجازی" نامیده اند، خواستار استیضاح آذری جهرمی شده اند.
بر اساس اطلاعات وب زوم این نامه به کمیسیون اصل نود رسیده اما هنوز در کمیته فرهنگی کمیسیون است و بعد از بررسی در این کمیته، اعضای کمیسیون برای آن تصمیم گیری می کنند.
چند روز پیش نیز سیدمحمود نبویان، رئیس کمیسیون اصل نود در برنامه تلویزیونی "دستخط" از یک شکایت دیگر خبر داده و گفته بود شکایتی از طرف رئیس پدافند غیرعامل به آنان رسیده که با وجود آنکه رئیس پدافند غیرعامل عضو شورای عالی فضای مجازی است اما مدت‌هاست رئیس جمهور او را به جلسات دعوت نمی کند.
هنوز کمیسیون اصل نود به صورت رسمی درباره این شکایت ها اظهارنظر نکرده و سخنگوی این کمیسیون نیز به وب زوم اعلام کرد بعد از اعلام هیات رئیسه گفتگو می کند!

ارسال دیدگاه