پایگاه خبری وب زوم
چهارشنبه 2 خرداد 1403
کد خبر: 2721
پ

دموکرات یا جمهوری‌خواه؛ غول‌های فناوری آمریکا طرفدار کدام حزب هستند؟

15 ابرشرکت فناوری، 83.1 میلیون دلار که تقریبا 0.6 درصد کل هزینه در چرخه انتخابات 2020 آمریکا است را در کمپین‌های انتخاباتی هزینه کردند و به طور کلی نامزدهای حزب دموکرات بیشترین سود را از این کمک‌ها می‌برند و در برخی موارد نامزدهای حزب جمهوری‌خواه شاید نیمی از کل کمک‌های مالی شرکتی را در این چرخه انتخابات دریافت می‌کنند.

طبق برخی آمارها برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بیش از 14 میلیارد دلار هزینه شده است؛ انتخاباتی که برای کاندیدهای آن تقریبا دو برابر سال 2016 خرج برداشته است.

به گزارش «وب‌زوم»، در این میان غول‌های فناوری آمریکا در میان بزرگ‌ترین اسپانسرهای انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور قرار دارند. سه کمپانی آمازون، گوگل و مایکروسافت روی هم رفته 47.1 میلیون دلار در انتخابات امسال هزینه کردند.

 

در این بین مایکروسافت با در دست داشتن 1.54 تریلیون دلار از ارزش بازار، 17 میلیون دلار در کمپین‌های انتخاباتی هزینه کرده است. 2.4 میلیون دلار از این هزینه خرج اکثریت حزب دموکرات سنا و 2 میلیون دلار آن نیز خرج جو بایدن نامزد دموکرات‌ها شده است؛ مایکروسافت در این دوره از انتخابات به عنوان بیست و سومین مشارکت کننده در مبارزات سیاسی شناخته شده است.

 

در این بین آمازون با در دست داشتن 1.5 تریلیون دلار از ارزش بازار، 8.3 میلیون دلاری در کمپین‌های انتخاباتی هزینه کرده است که در این بین 1.74 میلیون دلار برای جو بایدن و 803 هزار دلار هم برای برنی سندرز خرج کرده و چهل و سومین مشارکت کننده در انتخابات آمریکا لقب گرفته است.

 

گوگل اما با 21.1 میلیون دلار، چهاردهمین مشارکت کننده در مبارزات سیاسی لقب گرفته است. این شرکت با در دست داشتن 1.12 تریلیون دلار از ارزش بازار، 3.7 میلیون دلار برای جو بایدن نامزد حزب دموکرات آمریکا خرج کرده است.

 

اپراتورهای این صنعت اما روی هم رفته 18 میلیون دلار در کمپین‌های انتخاباتی امسال هزینه کردند که در این بین انویدیا با در دست داشتن 314.5 میلیارد دلار از سهم بازار، 849 هزار و 281 دلار از جمله 191 هزار و 602 دلار برای جو بایدن هزینه کرده است و ورایزون نیز با در دست داشتن 238.2 میلیارد دلار از سهم بازار، نزدیک به 3.9 میلیون دلار از جمله 535 هزار و 222 دلار برای جو بایدن نامزد حزب دموکرات هزینه کرده است.

 

AT&T نیز که یکی دیگر از اپرتورهای نامدار این کشور است با در دست داشتن 194.6 میلیارد دلار از سهم بازار، برای کمپین انتخاباتی دموکرات‌ها 10.4 میلیون دلار هزینه کرده است و در آخر اینتل با در دست داشتن 182.8 میلیارد دلار از سهم بازار، 2.8 میلیون دلار به کمپین انتخاباتی دموکرات‌ها کمک کرده است.

 

در این میان ابرشرکت اورکل که یک شرکت نرم‌افزاری آمریکایی است و در زمینه تولید سخت‌افزارهای رایانه‌ای، ابزارهای توسعه پایگاه‌های داده، طراحی و ساخت نرم‌افزارهای کاربردی تجاری و سازمانی، نرم‌افزارهای برنامه‌ریزی منابع سازمانی، مدیریت ارتباط با مشتری، ابزارهای مدیریت پروژه و مدیریت زنجیره تأمین، فعالیت می‌کند و 171.4 میلیارد دلار از ارزش بازار را در دست دارد، 3.5 میلیون دلار در کمپین انتخاباتی حزب دموکرات هزینه کرده که 518 هزار و 375 دلار آن صرف جو بایدن نامزد این حزب شده است.

 

شرکت سیسکو سیستمز نیز که یک شرکت آمریکایی چندملیتی و خوشه‌ای فناوری است و مرکز آن در شهر سن‌خوزه، کالیفرنیا در مرکزسیلیکون‌ولی در ایالت کالیفرنیا قرار و 152.6 میلیارد دلار از سهم بازار را در دست دارد، 2.4 میلیون دلار صرف کمک به کمپین انتخاباتی دموکرات‌ها و از جمله 427 هزار دلار برای بایدن نامزد حزب دموکرات ها هزینه کرده است.

 

به طور کلی 15 ابرشرکت فناوری، 83.1 میلیون دلار که تقریبا 0.6 درصد کل هزینه در چرخه انتخابات 2020 آمریکا است را در کمپین‌های انتخاباتی هزینه کردند و به طور کلی نامزدهای حزب دموکرات بیشترین سود را از این کمک‌ها می‌برند و در برخی موارد نامزدهای حزب جمهوری‌خواه شاید نیمی از کل کمک‌های مالی شرکتی را در این چرخه انتخابات دریافت می‌کنند.

ارسال دیدگاه