پایگاه خبری وب زوم
جمعه 7 اردیبهشت 1403
کد خبر: 428
پ

نگاهی به وضعیت دنیای موبایل بدون MWC

در پی لغو برگزاری MWC امسال به عنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه موبایل دنیا، اغلب کمپانی‌ها برنامه‌هایشان برای معرفی موبایل‌های جدید را به تاریخ‌های دیگری موکول کرده‌اند.

به گزارش وب زوم به نقل از دیجیاتو، سامسونگ یکی از معدود شرکت‌هایی بود که معرفی پرچمدارهای جدیدش را به MWC 2020 موکول نکرد و احتمالا از این تصمیم خوشحال است چرا که اغلب کمپانی‌های دیگر از جمله سونی، شیائومی و ال‌جی ناچار به تعویق رونمایی از محصولات‌شان شده‌اند. در ادامه تاریخ جدید معرفی این محصولات را مرور کرده‌ایم.
سونی اکسپریا ۱/۱ و ۵ پلاس
گوشی‌های جدید سونی با عنوان اکسپریا ۱/۱ و ۵ پلاس پنجم اسفندماه به جای کنگره جهانی موبایل از طریق استریم زنده رونمایی خواهند شد. هر دو مدل احتمالا با دوربین ۶۴ مگاپیکسلی و فیلمبرداری ۸K HDR از راه می‌رسند. اکسپریا ۱/۱ پنل ۴K HDR خواهد داشت اما مدل بزرگ‌تر با نمایشگر ۶/۶ اینچی به رزولوشنی پایین‌تر بسنده می‌کند. اکسپریا ۹ هم احتمالا به عنوان میان‌رده جدید به چیپ‌ست اسنپدراگون ۷۶۵ و مودم ۵G مجهز خواهد شد.
اوپو فایند X2
تاریخ معرفی فایند X2 از هفته آتی به تاریخی نامعلوم در ماه مارس موکول شده که از اواسط اسفند تا فروردین را دربر می‌گیرد. انتظار می‌رود این گوشی قدرتمند با اسنپدراگون ۸۶۵، نمایشگر ۱۲۰ هرتزی و شارژ سریع ۶۵ واتی همراه شود.
ریلمی X50 Pro 5G
این گوشی هم با پنل ۹۰ هرتزی، سازگاری با شبکه ۵G، شارژ سریع ۶۵ واتی و قیمت مقرون به صرفه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و قرار است پنجم اسفندماه از طریق رویدادی ویدئویی پرده‌برداری شود.
در ادامه به مرور موبایل‌هایی پرداخته‌ایم که قرار بود در MWC 2020 معرفی شوند اما رونمایی از آنها تا زمانی نامشخص به تعویق افتاده است.
ال‌جی G60 و V60
کره‌ای‌ها در MWC قصد رونمایی از V60 ThinQبا ابزاری جانبی برای تبدیل آن به گوشی با نمایشگر دوگانه را داشتند. این موبایل سازگار با شبکه ۵G با تمرکز بر بازارهای اروپای غربی و آمریکا طراحی شده اما مدل G9 با قیمت کمتر به بازارهای اقتصادی‌تر راه پیدا خواهد کرد. ال‌جی بدون اشاره به تاریخی مشخص اعلام کرده که این دو گوشی را به زودی و طی رویدادهایی جداگانه معرفی می‌کند.
رندر ال‌جی G9
برنامه‌های HMD برای MWC هم به رویدادهای ویدئویی موکول شده که طی آنها به فناوری‌های جدید در حوزه ۵G پرداخته می‌شود.
جدا از این موارد به معرفی دستگاه جدیدی اشاره نشده هرچند به نظر نوکیا ۲/۵ در همین روزها به نمایش گذاشته خواهد شد.
ویوو ۲۰۲۰ Apex
کمپانی چینی خود را برای معرفی گوشی مفهومی
۲۰۲۰ Apex آماده می‌کرد اما تعطیلی MWC بساط‌شان را به هم ریخت. اطلاعات چندانی درباره این دستگاه ارائه نشده اما نسخه ۲۰۱۹ آن یکی از اولین مدل‌های بدون حفره دنیا بود. بعید نیست این کمپانی ششم اسفند از iQOO 3 در هند رونمایی کند.
هوآوی میت Xs
شایعات بسیاری در مورد نسخه دوم گوشی تاشوی هوآوی میت ایکس به گوشی می‌رسید و انتظار می‌رفت که در بارسلون و در کنار تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها و دیگر محصولات جدید هوآوی شاهد رونمایی از آن با چیپ‌ست کرین ۹۹۰ باشیم. هوآوی هنوز برنامه جدید خود پس از لغو MWC 2020 را اعلام نکرده است.
TCL و آلکاتل
TCL قصد عرضه گوشی‌های جدید تحت برند خودش و همچنین مدل‌های دیگری با لوگوی آلکاتل را دارد. کمپانی مذکور ابتدا قصد داشت با صرف نظر از کنفرانس مطبوعاتی تنها این موبایل را MWC به نمایش بگذارد اما پس از کنسل شدن هنوز برنامه جدیدش را اعلام نکرده است.

ارسال دیدگاه