پایگاه خبری وب زوم
شنبه 8 اردیبهشت 1403
کد خبر: 18178
پ

ساخت پهپاد مرگبار با کمک هوش مصنوعی !

یک مهندس آمریکایی توانست تنها در چند ساعت یک پهپاد مجهز به فناوری تشخیص چهره بر پایه هوش مصنوعی و ارزان قیمت ۱۱۵ دلاری را به یک سلاح مرگبار کنترل شده با هوش مصنوعی تبدیل کند.

یک مهندس آمریکایی به نام لوئیس ونوس موفق شده در اقدامی ترسناک و نگران‌کننده، تنها در چند ساعت یک پهپاد ارزان قیمت ۱۱۵ دلاری را به یک سلاح مرگبار کنترل شده با هوش مصنوعی تبدیل کند.

به گزارش سیتنا، این پهپاد مجهز به فناوری تشخیص چهره بر پایه هوش مصنوعی، قادر است اهداف را شناسایی و با سرعت کامل به سوی آنها حرکت کند.

اگرچه ونوس می‌گوید این پروژه صرفاً برای یک بازی کامپیوتری انجام شده، اما هدف اصلی وی افزایش آگاهی در مورد امکان سوءاستفاده از این فناوری برای اتفاقات مرگبار بود.

این آزمایش تکان‌دهنده، پرده از ترس‌های موجود در مورد آینده‌ای برداشت که در آن سلاح‌های خودکار هوشمند، گریزناپذیر به نظر می‌رسند.

پهپادهای کُشنده مجهز به الگوریتم‌های یادگیری ماشین می‌توانند برای تشخیص و شکار اهداف انسانی برنامه‌ریزی شوند، امری که دشمنان یا عناصر افراطی می‌توانند از آن سوءاستفاده کنند.

نگرانی‌های اخلاقی و حقوق بشری بسیاری در مورد استفاده غیرنظامی و غیرقانونی از سلاح‌های هوشمند و خودمختار وجود دارد.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که فناوری‌های مرتبط با هوش مصنوعی می‌بایست توسط دولت‌ها و نهادهای بین‌المللی محدود یا کنترل شوند تا از سوءاستفاده افراد یا گروه‌های خرابکار جلوگیری شود.

ارسال دیدگاه