پایگاه خبری وب زوم
شنبه 15 اردیبهشت 1403
کد خبر: 1872
پ

طرح صیانت و حفاظت از داده های شخصی به صحن علنی مجلس می‌آید

رئیس کمیته ارتباطات مجلس یازدهم اعلام کرد که طرح صیانت و حفاظت از داده‌های شخصی به صحن علنی بهارستان می‌آید.

مصطفی طاهری با اعلام این خبر به وب‌زوم گفت: یکی از لایحه‌های حوزه‌ فناوری ارتباطات که متاسفانه متوقف شد، لایحه صیانت و حفاظت از داده‌‌های شخصی است. متاسفانه این لایحه در دولت مانده و به نظر می‌رسد مسکون شده است.
او با تاکید بر لزوم حفاظت از داده‌های ضخصی در فضای مجازی افزود: حالا که این لایحه در دولت مسکون مانده است، کمیته ارتباطات مجلس در حال بررسی است که آن را به صورت طرح به صحن علنی بفرستد. ما مجبوریم برای اینکه این موضوع به قانون تبدیل شود، آن را به صورت طرح به صحن بیاوریم.
طاهری در پاسخ به این سوال که این طرح اکنون در چه مرحله‌ای است گفت: طرح آماده است چون قبلا کارشناسان قوه قضائیه، دولت و مرکز پژوهش‌ها مجلس بر روی آن کار کردند اما چون لایحه قرار است به طرح تبدیل شود باید بار مالی آن را برداریم تا مشمول اخطار نشود.
رئیس کمیته ارتباطات مجلس با اظهار تاسف از اینکه یک طرح یا لایحه بعد از عوض شدن دولت یا مجلس مسکون می‌ماند گفت: لایحه صیانت و حفاظت از داده‌های شخصی لایحه بسیار خوبی است اما متاسفانه مسکون مانده است و آن همه زحمتی که کارشناسان برای آن کشیدند از بین می‌رود. اما نمایندگان در کمیته ارتباطات مجلس این لایحه را به صورت طرح در مجلس بررسی خواهند کرد تا زحمات بر باد نرود.

ارسال دیدگاه