پایگاه خبری وب زوم
یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
کد خبر: 15553
پ

مراسم تودیع و معارفه دبیر شورای عالی فضای مجازی برگزار شد

در پی انتصاب رسمی سید محمد امین آقامیری به عنوان دبیر شورای عالی و رئیس مرکزملی فضای مجازی امروز مراسم تودیع و معارفه انجام شد.

روز شنبه سیدابراهیم رئیسی در حکمی با عنایت به تخصص و تجربیات ارزشمند و به استناد ماده (۲) آیین‌نامه داخلی شورای‌عالی فضای مجازی کشور مصوب ۱۰ تیر ۱۳۹۱ و ماده (۷) اساسنامه مرکز ملی فضای مجازی کشور مصوب ۳۱ تیر ۱۳۹۱ آن شورا، موافقت اعضای شورا و تصویب مقام معظم رهبری (مدظله عالی) دکتر سید محمدامین آقامیری را به عنوان دبیر شورای‌عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور منصوب کرد.

۳۰ میلیون سیم‌کارت بدون هویت تعیین تکلیف شد

در این جلسه، ابوالحسن فیروزآبادی - دبیر سابق شورای عالی فضای مجازی اظهار کرد: روزی که شورای عالی فضای مجازی، سند هویت را تصویب کرد، سی میلیون سیم‌کارت بدون هویت تعیین تکلیف شد.

فیروزآبادی گفت: پیش از اغتشاشات، موضوع تلاش دشمن برای هک حساب‌های مردم به صورت موثق برای ما محرز شد. بعد از اطلاع به سرعت، رمز پویا را به کمک بانک مرکزی پیاده کردیم و قصد آن‌ها محقق نشد.

او تاکید کرد: امروز پیام‌رسان‌های ما امکان پذیرایی از یکصد میلیون کاربر ایرانی را دارند.

وی گفت: متاسفانه برخی از اخبار خوب به ضد خبر بدل می‌شد، مانند آنچه درباره سیم‌کارت گردشگری انجام شد و یک خدمت بدل به ضد خبر شد و وزیر ارتباطات مورد حملات نادرست قرار گرفت.

تحقق دولت هوشمند و حکمرانی فناورانه و مبتنی بر «داده» به منظور بسط عدالت و شفافیت، ارتقای مشارکت اجتماعی و تسهیل زندگی مردم از طریق توسعه خدمات هوشمند دیجیتال، تکمیل و توسعه شبکه ملی اطلاعات، تقویت سیاست‌های صیانت از حریم خصوصی کاربران و امنیت سایبری و توجه ویژه به اقتصاد دیجیتال و رشد سهم آن در اقتصاد و تولید ملی برخی از مهم ترین انتظارات از دبیر جدید این شورای‌ عالی فضای مجازی است.

آقامیری پیشتر به عنوان رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس کمیسیون تخصصی صنایع، معادن و فناوری اطلاعات و ارتباطات شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس کمیته توسعه زیرساخت ها و بومی سازی کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال و دبیر انجمن علمی نخبگان دانشگاه صنعتی شریف فعالیت کرده است. همچنین وی دانش آموخته دکترای مدیریت در دانشگاه صنعتی شریف و دارای نشان برنز المپیاد فیزیک بوده است.

منبع: ایسنا

ارسال دیدگاه