پایگاه خبری وب زوم
جمعه 7 اردیبهشت 1403
کد خبر: 1605
پ

بررسی بازی Paper Mario: The Origami King

به دنیای کاغذی لوله کش ایتالیایی، ماریو خوش آمدید.

اجازه بدهید به این لوله کش ایتالیایی که اصالتی ژاپنی دارد! و نامش ماریو است لقب افسانه بدهم. ماریو افسانه‌ای ترین شخصیت تاریخ بازی‌های ویدیویی است و هرکس خلاف این نظر را بگوید احتمالا خبر از حضور این شخصیت در بیش از ۲۰۰ بازی و تجربه عناوین ناب آن را نداشته است. ماریو دوست داشتنی است، هم او و هم تمام اطرافیانش. حتی دشمنی که دائما شاهدخت پیچ را می‌دزدد و هر بار سر ماریو بلاهای متفاوتی می‌آورد نیز دوست داشتنی است. دنیای قارچ خور از همان زمان که در دهه ۸۰ به وجود آمد تا به امروز دستخوش تغییرات متعددی شده اما همیشه روح اصلی آن در تک تک بازی‌ها دمیده شده و این اتفاق در یکی از متفاوت‌ترین بازی‌های ماریو یعنی سری Paper Mario نیز مشاهده می‌شود. به دنیای کاغذی ماریو خوش آمدید.

جدا از بازی‌های اصلی، ماریو میزبان عناوین فرعی متعددی نیز بوده که شاید عناوینی چون ماریو پارتی و ماریو کارتینگ بیشتر از همه معرف حضور شما باشد. سری Paper Mario به عنوان سری سبک نقش آفرینی ماریو شناخته می‌شود، سبکی که تصور پیاده‌سازی آن در یک دنیای متعلق به ماریو کاری سخت است اما باور کنید که تجربه آن به شما نبوغ تیم سازنده را ثابت می‌کند. ماریو برای اولین بار در عنوانی به نام Super Mario RPG طعم بازی‌های نقش آفرینی (سبک مورد گیمرهای ژاپنی، مهد ماریو) را تجربه کرد اما در سال ۲۰۰۰ و با عنوان Paper Mario بود که سبک نقش آفرینی با ماریو گره محکمی خورد. دنباله‌های Paper Mario یکی پس از دیگریدر کنسول‌های متفاوت نینتندو (از 3DS گرفته تا Wii U) موفق ظاهر شدند و نوبتی هم که باشد نوبت می‌رس به کنسول نینتندو سوییچ تا میزبان یک بازی جدید از این سری باشد.

آخرین باری که چشمان گیمرها به ماریو در قالب دنیای کاغذی برخورد کرد به بازی Paper Mario: Color Splash متعلق به کنسول نسبتا شکست خورده نسل قبلی نینتندو برمی‌گردد، یک بازی که در کمال تعجب تاکنون برای هیچ کنسول دیگری از نینتندو عرضه نشده و منحصرا برای Wii U باقی مانده (نینتندو پس از موفقیت سوییچ، بسیاری از بازی‌های مشهور کنسول Wii U را دوباره برای سوییچ عرضه کرد و توانست با این سیاست، تجربه خیلی از بازی‌های نابی که دیده نشده‌اند را برای افراد بیشتری فراهم بیاورد، این اتفاق اما همانطور که گفته شد برای Paper Mario: Color Splash تا امروز نیفتاده است.)

منبع: ویجیاتو

ارسال دیدگاه