پایگاه خبری وب زوم
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
کد خبر: 16915
پ

هفت شرکت فناوری آمریکا برای تضمین ایمنی محصولات هوش مصنوعی متعهد شدند

آمازون، گوگل، متا، مایکروسافت و «اوپن‌اِی‌آی» سازنده «چَت‌جی‌پی‌تی» و چند شرکت‌ نوپای دیگر که در توسعه فناوری هوش مصنوعی پیشرو هستند، توافق کرده‌اند که با نقش‌آفرینی دولت آمریکا، مجموعه‌ای از اقدامات ایمنی را در رابطه با هوش مصنوعی رعایت کنند.

کاخ سفید اعلام کرد که تعهدات داوطلبانه هفت شرکت آمریکایی مبنی بر اطمینان از ایمن بودن محصولات هوش مصنوعی آنها پیش از این که منتشر و توزیع شوند را تضمین کرده است.

به گزارش سیتنا به نقل از آسوشیتدپرس، افزایش سرمایه‌گذاری تجاری در ابزارهای «هوش مصنوعی مولد» که می‌توانند متن‌های متقاعدکننده‌ای شبیه انسان بنویسند و تصاویر، صدا، و ویدیوهای جدید تولید کنند، نگرانی در مورد توانایی آنها در فریب دادن مردم و انتشار اطلاعات نادرست، همینطور خطرات دیگر را به همراه داشته است.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد، چهار غول فناوری، به همراه «اوپن‌اِی‌آی» سازنده «چَت‌جی‌پی‌تی» و چند شرکت‌ نوپای دیگر متعهد شده‌اند که آزمایش‌های امنیتی «بخش‌هایی توسط کارشناسان مستقل انجام شود» تا از خطرات عمده‌ای مانند امنیت زیستی و امنیت سایبری محافظت کنند.

این شرکت‌ها همچنین متعهد به استفاده از روش‌هایی برای گزارش آسیب‌پذیری‌ها به سیستم‌های خود و استفاده از واترمارک دیجیتال برای کمک به تمایز بین تصاویر واقعی و تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی به نام دیپ‌فیک هستند.

کاخ سفید گفت، آنها همچنین به طور عمومی نقص‌ها و خطرات موجود در فناوری خود را از جمله تأثیرات آن بر عدالت و تبعیض گزارش خواهند داد.

ارسال دیدگاه