پایگاه خبری وب زوم
شنبه 15 اردیبهشت 1403
کد خبر: 17055
پ

رقابت عربستان و امارات بر سر هوش مصنوعی در سایه نگرانی روزنامه نگاران

در حالی عربستان سعودی و امارات متحده عربی به طور فعال تعداد زیادی از تراشه‌های انویدیا با عملکرد بالا را خریداری می کنند که برای توسعه نرم افزاری هوش مصنوعی ضروری است، روزنامه نگاران نگرانی هایی پیرامون سوء استفاده احتمالی از فناوری هوش مصنوعی از سوی این دولت‌ها و تاثیرات احتمالی‌اش بر روند گردش آزادانه اطلاعات را مطرح می کنند.

عربستان سعودی و امارات متحده عربی به طور فعال تعداد زیادی از تراشه‌های انویدیا با عملکرد بالا را خریداری می کنند که برای توسعه نرم افزاری هوش مصنوعی ضروری است.

به گزارش سیتنا، این حرکت بخشی از رقابتهای جهانی برای دستیابی به هوش مصنوعی است که باعث کمبود این کالای مورد تقاضای سیلیکون ولی نیز شده است.

کشورهای حاشیه خلیج فارس به طورعلنی تمایل خود را برای تبدیل شدن به رهبران هوش مصنوعی جهان ابراز کرده‌اند و اقدامات بلند‌پروازانه‌ای برای تقویت اقتصاد خود انجام می‌دهند. با این حال، نگرانی‌هایی در مورد سوء استفاده احتمالی از این فناوری توسط «رهبران» این کشورهای نفت‌خیز نیز مطرح شده است.

امارات متحده عربی، اولین کشوری است که در سال ۲۰۱۷ وزارت‌خانه هوش مصنوعی تاسیس کرد.

دولت امارات قصد دارد موقعیت جهانی خود را به عنوان پیشگام در این زمینه‌ها تقویت کند و در عین حال چارچوب های نظارتی را برای جلوگیری از استفاده منفی از این فناوری تضمین کند.

مدافعان حقوق بشر و روزنامه نگاران در امارات متحده عربی و عربستان سعودی با هشدار پیرامون سوء استفاده احتمالی از فناوری هوش مصنوعی از سوی این دولت‌ها، نگرانی‌هایی را در مورد تاثیرات احتمالی‌اش بر روند گردش آزادانه اطلاعات در این کشورها مطرح می کنند.

ارسال دیدگاه