پایگاه خبری وب زوم
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403
کد خبر: 17294
پ

چرا تصویر خانه در گوگل مپ محو نشان داده می‌شود؟

به توصیف وب‌سایت فنی cnet، سرویس نمای خیابان مرتبط با گوگل مپ، که اجازه انتشار تصاویر از هر آدرسی را اعم از آدرس خانه یا حتی یک مؤسسه به گوگل می‌دهد، بسیار خطرناک است و این تصاویر برنامه‌ریزی سرقت از داخل خانه یا محل کار را برای مجرمان آسان می‌کند.

موتور جستجوگر گوگل در هر حال وارد تمام جنبه‌های زندگی ما شده و به نظر می‌رسد گوگل از طریق نقشه‌های خود بیشتر از حد تصور به ما نزدیک شده است.

به گزارش سیتنا، فضای گوگل مپ برای یافتن بهترین مسیر به مقصد، اسکن سه بعدی شهرها برای پیش‌بازدید و گرفتن نظرات و تجربیات دیگران درباره رستوران‌ها، هتل‌ها و سایر خدمات به ما کمک می‌کند.

با این حال، تنها یک ویژگی در این نقشه‌ها وجود دارد که به توصیف وب‌سایت فنی «cnet»، ممکن است مشکل حریم خصوصی ایجاد کند.

از نظر این سایت، سرویس «نمای خیابان» مرتبط با گوگل مپ، که اجازه انتشار تصاویر از هر آدرسی را اعم از آدرس خانه یا حتی یک مؤسسه به گوگل می‌دهد، بسیار خطرناک است.

این سایت در ادامه افزود که این تصاویر برنامه‌ریزی سرقت از داخل خانه یا محل کار را برای مجرمان آسان می‌کند.

قرار دادن تصاویر در این سایت یک سرویس رایگان است که صاحب خانه به مجرمان ارائه می‌کند، زیرا آن‌ها می‌توانند بدون نیاز به نزدیک شدن به خانه، از طریق اینترنت محل مورد نظر را بررسی کنند، دوربین‌های مدار بسته را جستجو کنند و شاید پنجره احتمالی برای انجام سرقت را پیدا کنند.

خوشبختانه یک راه آسان برای محو کردن تصویر خانه در گوگل مپ وجود دارد که ابتدا آدرس خانه را در نوار جستجو وارد کنید و پس از آن، با کلیک بر روی تصاویری که سمت چپ ظاهر می‌شوند، تصاویر ۳۶۰ درجه‌ای که امکان مشاهده تمام زوایای محل مورد نظر را به شما می‌دهد را می‌بینید.

کاربر می‌تواند ویژگی‌های خانه، شماره پلاک خودرو یا موارد دیگری را که در داخل کادر قرمز رنگ در سرویس «نمای خیابان» ظاهر می‌شود، محو کند، البته پس از کلیک بر روی سرویس «گزارش مشکل» در پایین صفحه، اما باید دلیل آن را مشخص کنید و برای ارتباط با گوگل ایمیل خود را بگذارید.

کلید واژه : گوگل مپ
ارسال دیدگاه