پایگاه خبری وب زوم
چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403
کد خبر: 17573
پ

مدل طراحی‌شده توسط هوش مصنوعی، با درآمد ۱۰ هزار یورویی در ماه

آیتانا لوپز، مدل مشهور ۲۵ ساله اسپانیایی، با موهای صورتی که توانسته ۱۲۲ هزار دنبال‌کننده را در شبکه اینستاگرام از آن خود کند و حتی پیام‌های خصوصی از افراد مشهور دریافت نماید، یک شخص واقعی نیست، بلکه با استفاده از هوش مصنوعی خلق شده است.

به نظر می‌رسد پیش‌بینی ایلان ماسک، از پیشگامان هوش مصنوعی (AI) درباره این که این فناوری می‌تواند حتی بسیاری از مشاغل را کنار بزند، در حال نزدیک‌شدن به واقعیت است آنهم از زمانی که تابستان گذشته، روبن کروز، طراح آیتانا و بنیانگذار "آژانس The Clueless " در اسپانیا شروع به ساخت این مدل کرد.

به گزارش دویچه وله آیتانا با ظاهری بی‌نقص و جذاب می‌تواند تا ۱۰ هزار یورو در ماه درآمد داشته باشد اما میانگین درآمد او چیزی حدود ۳ هزار یورو است. این مدل هوش مصنوعی اخیرا نیز به یکی از چهره‌های تبلیغاتی شرکت مکمل‌های ورزشی "بیگ" تبدیل شده است.

موفقیت آیتانا سازندگانش را بر آن داشته تا دومین مدل مجازی به نام "مایا" را بسازند که شخصیتی "کمی خجالتی‌تر" دارد. نام‌ این دو مدل مجازی نیز به‌طور تصادفی انتخاب نشده‌اند بلکه هر دو این نام‌ها ردی از مخفف کلمه "هوش مصنوعی یعنی (AI) " را در خود دارند.

تیم سازنده آیتانا، جلسات هفتگی برای برنامه‌ریزی فعالیت‌های او برگزار می‌کند و تصمیم می‌گیرد که او کجا برود و کدام عکس‌ها را آپلود کند. آیتانا هیچ کمد لباسی ندارد و به‌جای عکاس، هوش مصنوعی و کارشناسان طراحی، با استفاده از فتوشاپ آخر هفته‌های او را به تصویر می‌کشند.

این ابتکار آژانس اسپانیایی خالی از نقد نیست چون برخی نگران هستند که این بی‌عیب و‌نقص ‌بودن‌غیر واقعی مدل‌ها تاثیر مخرب روی نسل جوان داشته باشد و آن‌ها را روی ظاهرشان حساس کند.

ارسال دیدگاه