پایگاه خبری وب زوم
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403
کد خبر: 17837
پ

اوپن‌ای‌آی: نیویورک تایمز ChatGPT را برای کپی‌برداری مقالات فریب داده است

سازنده چت‌جی‌پی‌تی که به تازگی هدف شکایت نیویورک تایمز قرار گرفته و این روزنامه مدعی است کپی‌برداری آنها از مقالات پولی به میلیارد‌ها دلار زیان منجر شده می‌گوید این نشریه بخشی از داستان را پنهان کرده است.

سازنده چت‌جی‌پی‌تی که به تازگی هدف شکایت نیویورک تایمز قرار گرفته و این روزنامه مدعی است کپی‌برداری آنها از مقالات پولی به میلیارد‌ها دلار زیان منجر شده می‌گوید این نشریه بخشی از داستان را پنهان کرده است.

به گزارش پیوست به نقل از ورج، اوپن‌ای‌آی می‌گوید نیویورک تایمز با دستکاری پرامپت‌های چت‌جی‌پی‌تی این چت‌بات را به گونه‌ای دستکاری کرده تا گزیده‌ای از مقالات را در بر گیرد.

این شرکت در پست وبلاگی خود گفت که تایمز «تمام ماجرا را تعریف نکرده است.» این روزنامه مدعی است که چت‌جی‌پی‌تی گزیده‌ای از مقالات آنها را به صورت کلمه‌ به کلمه بازتولید می‌کند. اما اوپن‌ای‌آی می‌گوید آنها با پرامپت‌های خاص این چت‌بات را برای انجام چنین کاری فریب داده‌اند و حتی هنگام استفاده از پرامپت هم «مدل‌های ما معمولا به گونه‌ای که نیویورک‌تایمز بیان می‌کند عمل نمی‌کنند که نشان می‌دهد آنها یا دستوری برای بازگویی طوطی‌‌وار ارائه کرده‌اند و یا مثال‌های خود را از بین نمونه‌های بسیار انتخاب کرده‌اند.»

این شرکت هوش مصنوعی مدعی است که در تلاش بوده تا بازگویی و کپی‌برداری کلمه به کلمه را در مدل‌های زبانی خود کاهش دهد و نیویورک تایمز هم نمونه‌ای از بازتولید مطرح شده در شکایت در اختیار آنها قرار نمی‌دهد. این شرکت می‌گوید قابلیتی به نام Browse را که باعث می‌شد این چت‌بات ناخواسته محتوایی را بازتولید کند حذف کرده است.

با این حال اوپن‌ای‌آی معتقد است که مدل‌های زبانی برای یادگیری و حل مساله‌های جدید باید به «دانش بشری» دسترسی داشته باشند و با اینکه به حق مالکیت محتوای دارای حق کپی‌رایت احترام می‌گذارد اما معتقد است که آموزش هوش مصنوعی با استفاده از داده‌های موجود در اینترنت مساوی استفاده منصفانه است و امکان تغییر کاربری آثار دارای حق کپی‌رایت را فراهم می‌:ند.

این شرکت در آگوست ۲۰۲۳ و حدود یک سال پس از عرضه ChatGPT اعلام کرد که وبسایت‌ها از این پس می‌توانند دسترسی سیستم‌های خزش آنها به داده‌های خود را مسدود کنند.

با وجود شکایت نیویورک تایمز، اوپن‌ای‌آی در حال مذاکره با ناشران است و گزارشی از اینفورمیشین مدعی شده که آنها بین یک تا پنج میلیون دلار در سال را برای محتوای این نشریات در نظر گرفته‌اند.

کلید واژه : چت جی پی تی وب زوم
ارسال دیدگاه