پایگاه خبری وب زوم
شنبه 8 اردیبهشت 1403
کد خبر: 18091
پ
مدیر سابق گوگل:

هوش مصنوعی بهره‌وری انسان را دو برابر می‌کند

اریک اشمیت، مدیرعامل سابق شرکت گوگل، معتقد است که هوش مصنوعی می‌تواند بهره‌وری انسان‌ها را دو برابر کند، البته برخی منتقدان معتقدند هوش مصنوعی هرگز نمی‌تواند به اندازه انسان تجربه و درک داشته باشد.

مدیرعامل سابق شرکت گوگل طی سخنرانی خود در اجلاس FII میامی آمریکا، اظهار داشت که هوش مصنوعی می‌تواند بهره‌وری افراد را تا دو برابر افزایش دهد.

به گزارش سیتنا، وی به این نکته اشاره کرد که این فناوری هم‌اکنون قادر است جایگزین برخی مشاغل از جمله حقوق‌دان‌ها و برنامه‌نویسان شود و در آینده‌ای نزدیک، حتی می‌تواند جای استادان دانشگاه و مدیران را نیز بگیرد.

البته برخی منتقدان معتقدند هوش مصنوعی هرگز نمی‌تواند به اندازه انسان تجربه و درک داشته باشد، اما اشمیت می‌گوید این فناوری از رفتارهای انسان یاد گرفته و آن‌ها را تعمیم می‌دهد، بنابراین پتانسیل بالایی برای جایگزینی با انسان دارد.

به گفته وی، مشاغلی که در معرض بیشترین خطر جایگزینی با هوش مصنوعی قرار دارند، مشاغل پرخطر و کم‌درآمد هستند که از لحاظ تاریخی همواره زودتر اتوماسیون شده‌اند. اما مشاغل میانی نیز در امان نیستند و ممکن است در آینده جای خود را به الگوریتم‌ها بدهند.

اظهارنظرهای اشمیت درباره نقش رو به رشد هوش مصنوعی، با واکنش‌های مثبت و منفی زیادی روبرو شده است.

طرفداران معتقدند ماشینی شدن فرصت‌های شغلی بهتری را به ارمغان می‌آورد، در حالی که مخالفان نگران از دست رفتن مشاغل انسانی هستند.

ارسال دیدگاه