پایگاه خبری وب زوم
چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403
کد خبر: 2803
پ
مدیرعامل ایرانسل خبر داد:

بخشی از گوشی‌های ساخت داخل به سفارش ایرانسل، در مراحل تست نهایی است

مدیرعامل ایرانسل، گفت: فاز CBU پروژه‌ی حمایت از ساخت گوشی داخلی، انجام شد و تعدادی از گوشی‌هایی که به سفارش ما تولید شده بود آماده شده است که برخی تست‌های شبکه باید انجام شود و برخی اپلیکیشن‌های داخلی روی آن راه اندازی و نصب شود و سپس روانه‌ی بازار شود.

دکتر بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل، در حاشیه‌ی مراسم راه‌اندازی سومین سایت 5G ایران درباره آخرین وضعیت تفاهم‌نامه همکاری برای «حمایت از تولید و توسعه زیست‌بوم تلفن همراه هوشمند تولید داخل»، گفت: برنامه‌ی ما حمایت از تولید داخل است. تولید داخل معمولا چند فاز دارد که فاز اول آن، CBU و تولید و حمل تکنولوژی است و بخش های بعدی SKD  و CKD است.

وی ادامه داد: فاز CBU این پروژه خوشبختانه انجام شد و تعدادی از گوشی‌هایی که به سفارش ما تولید شده بود آماده شده است که برخی تست‌های شبکه باید انجام شود و برخی اپلیکیشن‌های داخلی روی آن راه اندازی و نصب شود و سپس روانه‌ی بازار شود.

وی افزود: برنامه ریزی برای خط SKD تا آخر سال انجام شده و از اواخر سال تولیدات داخلی مونتاژ شده در قالب SKD هم وارد بازار می‌شوند و در قدم بعدی اگر این تجارت از لحاظ وضعیت اقتصادی جوابگو باشد بحث CKD در برنامه های شرکت تولیدکننده است.

عباسی آرند در رابطه با کارکردها و کاربردهای 5G در ایران، گفت: حوزه‌ی صنعت یکی از بحث های مهم این حوزه است؛ انرژی، سلامت، حمل و نقل و پزشکی. توافق‌نامه‌ای هم که با مراکز پزشکی و دانشگاه ها در وزارت ارتباطات امضاء شد به جهت سرعت دهی به همین بخش است.

وی گفت: موضوعاتی که تعریف شده در راستای استفاده‌ی 5G در صنعت و دانشگاه‌ها است، تا بتوانیم کاربردهای اصلی 5G را تعریف و مشخص کنیم و هر چقدر کاربرد این شبکه توسعه یابد به موازات آن کارکردهای آن نیز قابل ارائه خواهند بود. در آبنده‌ای نزدیک این روند سرعت خود را می گیرد و شاهد برخی کاربردهای صنعتی در این حوزه هم خواهیم بود.

منبع: سیتنا

ارسال دیدگاه