پایگاه خبری وب زوم
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
کد خبر: 8606
پ

نتیجه تحلیلی در بریتانیا: واکسن‌ها اثربخشی مناسبی روی کرونا امیکرون دارند

کرونا امیکرون با شدت سرایت چندین برابری نسبت به گونه دلتا درحال پیشروی در نقاط مختلف دنیا است، اما این گونه تا چه اندازه می‌تواند باعث بستری شدن افراد در بیمارستان‌ها شود و واکسن‌ها چه تاثیری روی آن دارند؟

 

با گذشت دو سال از گزارش اولین مورد ابتلا به کرونا در «ووهان» چین، بریتانیا مجددا افزایش تعداد مبتلایان به کرونا را تجربه می‌کند که ناشی از گونه امیکرون، گونه‌ای با بیشترین سرعت انتقال است. در روز جمعه ۱۸۹,۸۴۶ نفر مبتلا به این ویروس، رکورد ابتلای روزانه در بریتانیا را شکست. درحالی که پذیرش در بیمارستان‌ها به همین سبب افزایش یافته، دولت ادعا کرده است که گونه امیکرون خفیف‌تر از گونه دلتا است.

این ادعا از آنجایی قابل اتکا است که تعداد بیمارانی که به مراقبت‌های ویژه نیاز پیدا کردند، تا ماه دسامبر تقریبا ثابت بود – برخلاف پیک‌های قبلی در همه‌گیری کرونا که هر روز این رقم افزایش شدیدی را تجربه می‌کرد.

کرونا امیکرون

این تجزیه و تحلیل توسط آژانس امنیت بهداشت بریتانیا منتشر شد، پس از آنکه دانشگاه کمبریج ۵۲۸,۱۷۶ مورد به ابتلا به امیکرون را با ۵۷۳,۰۱۲ مورد ابتلا به گونه دلتا مورد مقایسه قرار داد. از سوی دیگر مشخص شده که واکسن‌ها می‌توانند به خوبی علیه امیکرون عمل کنند.

اثر واکسن روی کرونا امیکرون

«سوزان هاپکینز»، مشاور ارشد پزشکی در این آژانس گفت: «در تجزیه و تحلیل‌های صورت گرفته خطر بستری شدن در بیمارستان برای موارد امیکرون با عفونت علامت‌دار یا بدون علامت پس از ۲ و ۳ دوز واکسن کمتر است. برای کسانی که سه دوز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند، خطر بستری شدن ۸۱ درصد کاهش یافته است. این نتایج با سایر علائم دلگرم‌کننده در امیکرون مطابقت دارد. اما خدمات بهداشتی ما آماده است تا با نرخ‌های بالای انتقال ویروس در میان افراد دست و پنجه نرم کند.»

در هر صورت باید بدانیم برای نتیجه‌گیری قطعی در مورد شدت وخامت احوال بستری‌شدگان زود است و افزایش سرایت امیکرون و ابتلای افراد بالای ۶۰ سال در انگلستان به این معنی است که به احتمال زیاد فشار قابل توجهی در هفته‌های آینده بر سیستم پزشکی کشور وارد می‌شود.

منبع: دیجیاتو

کلید واژه : کرونا
ارسال دیدگاه