پایگاه خبری وب زوم
یکشنبه 23 اردیبهشت 1403
کد خبر: 1215
پ

خط و نشان

مدارس به روال عادی بازگشته اند اما حاشیه های اپلیکیشن شاد تمامی ندارد.

در حالی که با عادی شدن اوضاع بساط آموزش مجازی برچیده شد و دانش آموزان و معلمان نیازی به اپلیکیشن شاد در تلفن های همراه خود ندارند اما پیام هایی برای آنان آمده که مجاز به حذف این اپلیکیشن نیستند و حذف آن به معنای حرف دانش آموز از لیست وزارتخانه است!


در این پیام خطاب به دانش آموزان و اولیای آنان آمده است: "اولیای گرامی و دانش آموزان عزیز به هیچ عنوان بعد از اتمام کلاس ها و در تابستان اقدام به حذف برنامه شاد از گوشی خود و یا اقدام به ترک کلاس ها نکنید چرا که حذف پیام رسان شاد یعنی حذف دانش آموز از لیست وزارتخانه و متاسفانه برای چنین دانش آموزی فرصت نصب مجدد برنامه شاد وجود نخواهد داشت. پس تا زمانی که فرزندتان دانش آموز می باشد باید برنامه شاد را روی گوشی خود حفظ کنید."

یکی از معلمان مدرسه دولتی در تهران به وب زوم در این باره می گوید: من برای دانش آموزانم از اپلیکیشن شاد برای تدریس استفاده نکردم چون ایرادات زیادی داشت و فقط سیستم عامل اندروید را پاسخگو بود. فقط ما عضو این شبکه شدیم اما استفاده ای نکردیم بنابراین نمی دانم اجبار به نگه داشتن آن برای چیست وقتی کاربردی برایمان ندارد.

او می گوید به آنان گفته اند چون از مهر ماه سال آینده به احتمال زیاد مدارس یک روز در میان دایر باشد آموزش مجازی ادامه خواهد داشت و به همین دلیل نباید اپلیکیشن شاد را نصب کنند.

آموزش و پرورش در حالی دانش آموزان را مجبور کرده اپلیکیشن شاد را در گوشی های تلفن همراه خود یا والدینشان تا زمان دانش آموز بودن داشته باشند که از یک سو بسیاری از آنان از این اپلیکیشن برای آموزش مجازی استفاده ای نکردند و از سوی دیگر درصد قابل توجهی از دانش آموزان به ویژه در شهرستان های کم برخوردارتر با تلفن همراه اقوام خود به این برنامه دسترسی داشتند و اکنون نمی توانند آنان را مجبور به نگهداری آن کنند.

در بخشی از اطلاعیه ای که برای دانش آموزان آمده تاکید شده در صورت حذف اپلیکیشن شاد از لیست وزارتخانه حذف می شوند و امکان نصب مجدد هم برایشان وجود ندارد. اینجا این سوال مطرح است تکلیف دانش آموزانی که در مناطق محروم از آموزش مجازی بی بهره بودند چه می شود? اگر معیار حضور داشت آموزان در لیست آموزش و پرورش نصب اپلیکیشن شاد است، آنان که از ابتدا این اپلیکیشن را نصب شده نداشتند در لیست وزارتخانه قرار ندارند?



ارسال دیدگاه