پایگاه خبری وب زوم
شنبه 8 اردیبهشت 1403
کد خبر: 16995
پ

آسانتر شدن حذف اطلاعات شخصی در گوگل

گوگل به‌روزرسانی‌هایی را برای بخش «جست‌وجو» اعلام کرد که هدف آن فراهم کردن کنترل راحت‌تر اطلاعات شخصی‌ای است که از کاربران در نتایج جست‌وجو ظاهر می‌شود.

گوگل سال گذشته، ابزاری را منتشر کرد تا به افراد کمک کند نتایج جست‌وجویی که حاوی شماره تلفن، نشانی خانه یا ایمیل آنهاست را حذف کنند. اکنون این شرکت، ابزار "نتایج درباره شما" (results about you) را به‌روزرسانی کرده است تا کارایی این ابزار را تقویت کند.

به گزارش سیتنا، در روزهای آتی، یک داشبورد جدید قابل دسترس خواهد شد که به کاربران امکان می‌دهد هنگامی که چنین اطلاعات شخصی در نتایج جست‌وجو ظاهر می‌شوند، مطلع شوند. هنگامی که کاربران، هشدار دریافت می‌کنند، می‌توانند فورا از گوگل درخواست کنند نتایج مذکور را حذف کند.

این موتور جست‌وجو، اوایل امسال ویژگی "گوگل وان" (Google One) را عرضه کرد که می‌تواند دارک وب را جست‌وجو کند تا ببیند آیا اطلاعات کاربر در رخنه‌های اطلاعاتی وجود دارند یا خیر. به نظر می‌رسد به‌روزرسانی ابزار "نتایج درباره شما"، به شکل مشابهی عمل می‌کند.

این حقیقت که این ابزار به شکل پیشگیرانه نتایج جستجو را برای بررسی وجود اطلاعات شخصی شما کاوش کرده و به شما برای حذف آنها کمک می‌کند، حمایت از حریم خصوصی را راحت‌تر خواهد کرد.

شما می‌توانید با زدن روی عکس پروفایل و انتخاب "نتایج درباره شما" یا از یک صفحه وب اختصاصی که این شرکت ایجاد کرده است، به این ابزار دسترسی پیدا کنید. این ابزار فعلا در آمریکا و به زبان انگلیسی موجود است اما گوگل قصد دارد آن را به زودی به زبان‌های دیگر و مناطق دیگر عرضه کند.

همچنین، گوگل سیستمی را به‌روزرسانی کرده که به کاربران کمک می‌کند تصاویری که از آنها وجود دارد را حذف کند. این شرکت همواره این گزینه را برای افراد فراهم کرده تا برای حذف تصاویری که بدون رضایتشان در نتایج جست‌وجو دیده می شوند، درخواست کنند. این سیاست اکنون توسعه پیدا کرده و شامل تصاویری است که با رضایت آنها منتشر شده است.

شاید در مقطعی، محتوایی از خود را در یک وب سایت بارگذاری کرده‌اند اما تصمیم گرفته‌اید که دیگر این محتوا موجود نباشد. اگر این محتوا را از وب سایت حذف کرده‌اید اما در جای دیگری بدون اجازه شما منتشر شده است، می‌توانید از گوگل بخواهید آن را از نتایج جست‌وجو حذف کند. این شرکت خاطرنشان کرده است که این سیاست شامل محتوایی که همچنان در حال استفاده تجاری از آن هستید، نمی‌شود.

همچنین، گوگل به‌روزرسانی‌هایی برای کنترل والدین و جست‌وجوی امن (SafeSearch) عرضه کرده است. از ابتدای ماه جاری، گوگل تصاویری که به عنوان محتوای مناسب بزرگسالان یا تصاویر خشونت آمیز تعریف می‌شود را در نتایج جست‌وجو، به صورت پیش فرض، تار می‌کند. کاربران می‌توانند این قابلیت را در تنظیمات صفحه خود، غیرفعال کنند مگر این که مدیر شبکه مدرسه یا محل دیگری، این تنظیمات را در حساب آنها قفل کرده باشد.

در نهایت، دسترسی به "کنترل‌های والدین" از "موتور جست‌وجوی گوگل"، راحت‌تر شده و کافی است "کنترل والدین گوگل" یا "ارتباط خانواده گوگل" جست‌وجو شود تا کادر اطلاعاتی را مشاهده کنید که نحوه انجام تنظیمات را توضیح می‌دهد.

کلید واژه : گوگل اطلاعات شخصی
ارسال دیدگاه