پایگاه خبری وب زوم
شنبه 29 اردیبهشت 1403
کد خبر: 942
پ

استقبال ناظمی و آشنا از راهکار یک فعال فضای مجازی برای آموزش آنلاین

انتقاد پوریا آسترکی، فعال فضای مجازی از آموزش مجازی همزمان و پیشنهاد او برای جایگزینی این روش با آموزش مجازی غیرهمزمان با همراهی رئیس سازمان فناوری اطلاعات و مشاور رئیس جمهوری مواجه شد.

آسترکی دیروز در گفتگو با وب زوم گفته بود آموزش آنلاین همزمان یعنی همان روشی که در دانشگاه های کشور در این ایام استفاده می شود سریع ترین راه حل برای جبران عقب ماندگی تحصیلی است در حالی که این روش نه قابل اجراست نه به صرفه. آموزش آنلاین غیرهمزمان راهکار این فعال فضای مجازی برای جبران عقب ماندگی تحصیلی بود که به گفته او در کشورهای دیگر نیز از این روش استفاده می شود.
آسترکی همچنین گفته بود آموزش آنلاین غیرهمزمان نسبت به روش آنلاین همزمان موفق تر است. این روش با امکانات آنلاین سازگارتر است و کیفیت نهایی آموزش در این روش حتی از کلاس فیزیکی هم بیشتر است. با این روش پهنای باند کمتری در کشور مصرف می شود و زمان کمتری هم از استاد و دانشجو گرفته می شود.
پس از این اظهارات امیر ناظمی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات هشدار پوریا آسترکی را درست دانست و در توئیتی نوشت: وقتی در مورد آموزش مجازی صحبت می‌شود، ناخودآگاه تمرکز بر کلاس‌های آنلاین است، در حالی که پلتفرم‌های بزرگ جهانی مانند خان آکادمی یا coursera بیشتر بر تولید محتوای آموزشی مناسب (و نه الزاما هم‌زمان) تمرکز دارند.
حسام الدین آشنا، مشاور رئیس جمهوری نیز از این راهکار استقبال کرد و با تایید اظهارات آسترکی در صفحه توئیتر خود نوشت: تداوم آموزش همزمان آنلاین در این سطح وسیع در مدرسه و دانشگاه نه درست است و نه مفید است و نه ممکن.
او سپس اعلام کرد: محتوای با‌کیفیت تولید می‌کنیم و به عنوان مکمل یا جایگزین کلاس‌های حضوری ارائه می‌دهیم تا فراگیرندگان در آرامش و با حق انتخاب بالا بتوانند آموزش مورد نظر خود را دریافت کنند.

ارسال دیدگاه