پایگاه خبری وب زوم
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
کد خبر: 10465
پ

ایلان ماسک: به تمسخر بیل گیتس بابت فروش استقراضی سهام تسلا ادامه نمی‌دهم

ایلان ماسک در توییتی در صفحه شخصی خود اعلام کرد که به تمسخر بیل گیتس، هم‌بنیان‌گذار مایکروسافت پایان می‌دهد. او پیش‌تر به درخواست گیتس در زمینه کمک‌های بشردوستانه پاسخ منفی داده بود و با انتشار تصویری در صفحه خود اضافه وزن هم‌بنیانگذار مایکروسافت را مسخره کرده بود.

 

مدیرعامل تسلا ابتدا در توییتی در صفحه خود نوشت: «بی‌خیال می‌شوم…» این پیام مرموز ابتدا گمانه‌زنی‌هایی را در این باره به وجود آورد که شاید ماسک از خرید توییتر منصرف شده است. ولی کمی بعد او در توییت دیگری اعلام کرد که منظورش این بوده که به تمسخر بیل گیتس بابت فروش استقراضی (شورت کردن) سهام تسلا و ادعای مقابله با تغییرات اقلیمی خاتمه می‌دهد.

افشای چت خصوصی ایلان ماسک و بیل گیتس

دو روز پیش تصاویری از چت خصوصی ایلان ماسک و بیل گیتس به شبکه‌های اجتماعی درز پیدا کرد. در این تصاویر ماسک از گیتس پرسیده بود که آیا هنوز پوزیشن شورت نیم میلیارد دلاری خود در تسلا را نبسته است؟ پوزیشن شورت در معاملات آتی زمانی باز می‌شود که معامله‌گر انتظار دارد قیمت سهام شرکت پایین بیاید.

گیتس در پاسخ اعلام کرد که هنوز این پوزیشن را باز نگه داشته است. او در ادامه خواست درباره همکاری‌های بشردوستانه با ماسک صحبت کند، ولی مدیرعامل تسلا گفت نمی‌تواند پیشنهادهای بشردوستانه کسی که علیه تسلا پوزیشن شورت گرفته را جدی بگیرد. او شرکت خود را به عنوان یکی از مهم‌ترین شرکت‌ها در مبارزه با تغییرات اقلیمی معرفی کرد.

تمسخر اضافه وزن بیل گیتس

ایلان ماسک در ادامه تصویر بالا را در صفحه خود به اشتراک گذاشت تا اضافه وزن بیل گیتس را به سخره بگیرد.

مدیرعامل تسلا پنج‌شنبه هفته گذشته تایید کرد که سرمایه لازم برای خرید توییتر را تامین کرده است. گفته می‌شود که هیئت مدیره این شبکه اجتماعی دیروز جلسه‌ای برگزار کرده و درباره پیشنهاد ماسک حرف زده‌اند. آن‌ها از سمت سهام‌دارانی که خواستار مذاکره با ماسک هستند، تحت فشار قرار دارند. با این حال، هیئت مدیره امیدوار است که با انتشار گزارش درآمدهای فصلی شرکت در انتهای هفته جاری نشان دهند که پیشنهاد ماسک پایین بوده است.

منبع: دیجیاتو

کلید واژه : بیل گیتس ایلان ماسک
ارسال دیدگاه